Tips! Använd eSIM
De flesta mobiler idag har stöd för eSIM och behöver därför inte använda ett fysiskt SIM-kort. Har din mobil stöd för eSIM så rekommenderar vi att du beställer ett sånt istället. Läs mer om hur du gör här!
Fysiskt SIM-kort
Om din mobil inte har stöd för eSIM eller om du ändå behöver ett fysiskt SIM-kort kan du beställa ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen.
Behöver du SIM-kortet direkt och du inte redan har beställt ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen kan du hämta ut ett ersättnings-SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven mot en avgift på 25 kr.
Beställ fysiskt ersättnings-SIM-kort via Comviq-appen
Att beställa ett ersättnings-SIM via Comviq-appen är gratis och leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar.
Öppna och logga in i Comviq-appen.
Tryck på Översikt längst ner till vänster.
Tryck på det mobilnummer som du vill beställa ett SIM-kort till.
Tryck på kugghjulet uppe till höger.
Skrolla ner och tryck på Beställ SIM, eSIM & spärra SIM.
Välj SIM-kort.
Tryck på BESTÄLL.
Klart!
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler och du behåller ditt gamla nummer.
Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.
Beställ fysiskt ersättnings-SIM-kort via Mitt konto
Att beställa ett ersättnings-SIM via Mitt Konto är gratis och leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar.
Logga in på Mitt Konto.
Klicka på det mobilnummer som du vill beställa ett SIM-kort till.
Skrolla ner och klicka på Hantera SIM.
Klicka på Beställ nytt SIM, eSIM och spärra SIM.
Välj SIM-kort.
Klicka på BESTÄLL NYTT SIM.
Klart!
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler och du behåller ditt gamla nummer.
Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.
Hämta ut ett ersättnings-SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven (kostnad 25 kr)
För att du ska kunna hämta ut ett SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven gäller följande:
Det kostar 25 kr.
Du har inte redan beställt ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen. Har du gjort det måste det kortet först levereras och aktiveras innan det går att beställa ett nytt ersättnings-SIM-korts.
Det är bara du som är registrerad på numret som kan hämta ut SIM-kortet.
Du måste ha med dig giltig legitimation/ID-kort.
Alla SIM-kort som finns hos Pressbyrån och 7-Eleven är trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer när du hämtar ut ett nytt SIM-kort hos ett ombud.
Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du startat om din mobil. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.