Karim dansar
  1. Hem
  2. App

Håll koll på din surf och kostnader

I Comviq-appen kan du se alla dina fakturor, tanka på mer surf och lägga till fler tjänster.

  • Betala smidigt
  • Tanka mer surf
  • Ha koll på surfen
Fakturor i appen

Betala dina fakturor direkt i mobilen

Du kan enkelt betala dina fakturor genom att logga in på Mitt Konto via appen. Med några enkla knapptryckningar kan du försäkra dig om att aldrig missa en enda betalning!

Smidig Swishbetalning

Betala din faktura smidigt via Swish. Du kan också använda Swish som betalmetod för att tanka ditt kontantkort eller köpa mer surf till ditt mobilabonnemang.

Förenklad betalning med kort

Genom att spara ditt bankkort slipper du skriva in dina uppgifter varje gång du ska göra ett köp. På så vis kan du göra dina betalningar och köp snabbt och säkert.

Ha koll på dina betalningar

Under Köphistorik ser du alla dina tidigare tankningar eller om du köpt till mer surf till ditt abonnemang. Där kan du även se dina betalningar från tidigare månader.

Tanka mer surf

Du som har kontantkort kan enkelt tanka på mer surf i appen. Har du istället abonnemang kan du smidigt fylla på med Surf eller Boost. Direkt i appen!

Gör mer med +Saldo

Du med kontantkort kan tanka på med +Saldo för att betala med mobilen i bussluckan eller skicka en slant till din favoritvälgörenhet.

+Saldo är också perfekt för dig som vill ringa utomlands!

+Saldo kan tankas till både abonnemang och kontantkort och påverkar inte din befintliga prisplan eller giltighetstid för kontantkortet.

Se hur mycket surf du har kvar

Går du till Översikt och klickar på ditt abonnemang/kontantkort kan du se din surf-förbrukning. Där kan du också se hur mycket du surfat per dag de senaste 60 dagarna.

Översiktsbild i appen

Lägg till nya tjänster

Gå till Översikt och klicka på ditt abonnemang/kontantkort, och sedan kugghjulet i högra hörnet för att komma till inställningar. Där kan du enkelt aktivera eller inaktivera fler tjänster, beställa SIM-kort och eSIM eller spärra ditt nuvarande SIM.

Aktivera telefonsvarare

Under Inställningar kan du med ett klick aktivera telefonsvararen. Att ha telefonsvarare är kostnadsfritt och innebär att en person kan lämna ett röstmeddelande till dig som du sedan kan lyssna av.

Slipp dyra överraskningar!

Aktivera tjänsten Maxpris så sätter du ett tak för extra kostnader på abonnemanget. Du kan göra utlandssamtal, SMS-köp och betalsamtal upp till det taket.

Aktivera hemligt- eller sökbartnummer

Genom att aktivera ”Dolt nummer” kommer ditt nummer inte att visas när du ringer till någon. Om du vill att ditt nummer ska synas hos nummerupplysningen aktiverar du istället ”sökbart nummer”. Stäng av och på när du vill!

Ladda ner och kom igång!

Ladda enkelt ner appen till iOS eller Android.

Hämta i App Store Ladda ner på Google Play

Vanliga frågor
Hur ser jag min surfhistorik i appen?
  1. Öppna Comviq-appen och välj det abonnemang du vill se surfhistorik för.
  2. Klicka på den rosa cirkelikonen med staplar i så kommer du till surfhistorik för de senaste månaderna.
Hur beställer jag eSIM

Öppna och logga in i Comviq-appen.

  1. Tryck på Översikt längst ner till vänster.
  2. Tryck på det mobilnummer som du vill beställa ett eSIM till.
  3. Tryck på kugghjulet uppe till höger.
  4. Skrolla ner och tryck på Beställ SIM, eSIM & spärra SIM.
  5. Välj eSIM (aktivering här i appen).
  6. Tryck på BESTÄLL ESIM.

Beställningen är klar! Du borde nu få ett meddelande som säger "Ditt eSIM kan snart aktiveras!". Om ungefär 15 minuter ser du ditt eSIM här i appen och kan aktivera det.

För info om hur du aktiverar eSIM se kom igång med eSIM.

Hur aktiverar jag autobetalning i appen?

Öppna Comviq-appen och välj det abonnemang du vill koppla autobetalning till.

  1. Gå till Betalning, välj Inställningar och sedan Mina kontokort.
  2. Lägg till kortet.
  3. Välj Autobetalning och starta tjänsten.

Under Autobetalning kan du nu se att tjänsten är aktiverad. Har du flera kontokort sparade är det viktigt att du väljer rätt kort när du aktiverar autobetalning.