- Hem
- Hjälp
- Kontantkort
- Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM till kontantkort
Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM till kontantkort
Om du behöver beställa ett nytt SIM-kort kan du antingen beställa ett nytt SIM-kort på Mitt Konto, eller hämta ett nytt direkt hos Pressbyrån.
Beställa ersättnings-SIM via Mitt konto
Att beställa ett ersättnings-SIM via Mitt Konto är gratis och vi har en leveranstid på 3 - 5 dagar. För att beställa ett nytt SIM-kort via Mitt Konto behöver du:
- Logga in på Mitt Konto
- Välj abonnemanget eller kontantkortet det gäller under översikten
- Under "Hantera SIM", välj "Beställ nytt SIM" och gör din beställning
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer vid beställning av ett nytt SIM-kort.
Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.
Hämta ut ersättnings-SIM hos ombud
För att du ska kunna hämta ut ett SIM-kort hos något av våra ombud gäller följande:
Det kostar 25 kr att hämta ut ett nytt SIM-kort hos något av våra ombud.
Det är bara du som är registrerad på numret som kan hämta ut SIM-kortet. Du registrerar ditt kontantkort i Mitt Konto under fliken “Hantera SIM”.
Du måste ha med dig giltig legitimation/ID-kort.
Du kan inte hämta ut ett nytt SIM-kort om det gamla är spärrat. Har du satt en spärr på SIM-kortet måste du av säkerhetsskäl kontakta vår kundservice på 0772-21 21 21 och be dem att skicka ett nytt SIM-kort till din folkbokföringsadress.
Alla SIM-kort som finns hos våra ombud är trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer när du hämtar ut ett nytt SIM-kort hos ett ombud.
Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du startat om din mobil. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.