Vi uppdaterar ditt abonnemang

Vi gör del ändringar i våra abonnemang för att anpassa oss efter dagens behov. Här berättar vi mer om vad som gäller och hur det påverkar dig.

Vi har uppdaterat våra bredbanspriser till följd av prishöjningar från de kommuniaktionsoperatörer som vi levererar våra bredbandstjänster genom har höjt sina priser för leverans av din tjänst.

Ditt förnyade abonnemang börjar gälla från det datum som står i det mejl eller SMS du fått.

Behöver jag göra något?

Nej, du som kund behöver inte göra någonting. Vi kommer automatiskt att uppdatera ditt abonnemang.

När sker förändringen?

Du hittar datum för förändringen i ditt abonnemang i den kommunikation du fått av oss.

Vad innebär förändringen för mig?

De nya uppdaterade abonnemangen kommer innebära en prisförändring för dig som kund. Vad som gäller för just ditt mobilabonnemang kan du läsa om i kommunikationen som du fått från oss. Du kan se samtliga abonnemang via fiberbredband här.

Jag har förmånsrabatt, kommer jag bli av med den?

Nej, du som har förmånsrabatt behåller den, däremot kommer ditt listpris ändras till följd av prisförändringen.

Jag har dubbel surf på mitt mobilabonnemang hos Comviq kopplat till att jag också har bredband, kommer jag bli av med dubbel surf?

Nej, du behåller givetvis din dubbla surf på ditt mobilabonnemang.

Vad gör jag om jag inte är nöjd med förändringen?

Om du inte är nöjd med förändringen kan du byta prisplan själv i vår app eller på comviq.se. Du kan även kontakta vår kundservice på 0772-21 21 21 eller via chat så hjälper vi dig hitta en lösning. Du behöver kontakta oss senast dagen innan förändringen.

Var hittar jag de allmänna villkoren för mitt abonnemang?

Här kan du läsa mer om våra allmänna villkor.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och tittar på en av två mobiler som han håller i vardera handen

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Logga in på Mitt Konto

  • Betala dina fakturor
  • Se din surfförbrukning
  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer