Det är viktigt för oss att du trivs som kund hos Comviq. Därför har vi slagit våra kloka huvuden ihop och snickrat ihop en briljant Kom igång-guide som hjälper dig hela vägen till din första faktura.
1. Kolla status på din leverans
Du kan enkelt följa din leverans och se status på den direkt här på comviq.se och i Mitt Konto. Har du redan fått din leverans? Fortsätt då till steg 2.
2. Kom igång med ditt SIM-kort
Vi skickar alltid ut ett trippel-SIM som passar alla tänkbara mobiler, gamla som nya. Du trycker enkelt ut den storlek som passar just din mobil. Spara de andra delarna, de kan komma till användning om du någon gång behöver byta mobil.
Har du valt ett eSIM är det lite olika steg som du behöver ta, beroende på vilken mobil du har.
Läs mer om vad som gäller för din mobil här
3. Kom igång med Mitt Konto och ladda ner Comviq-appen
När du beställer ett mobilabonnemang hos oss på Comviq skapar vi automatiskt ett konto för dig. Logga in med BankID på Mitt Konto eller ladda ner Comviq-appen för att se dina produkter och tjänster.
Där kan du se hur mycket surf du har kvar, ändra inställningar, betala fakturor, skaffa nytt SIM ställa in maxpris och mycket mer.
4. Aktivering av ditt nya SIM-kort
Nummerflytt från en annan operatör?
Aktivering av det nya SIM-kortet sker automatiskt 10 dagar efter din beställning.
Valt ett nytt nummer?
Ditt SIM-kort aktiveras automatiskt när du sätter in det i enheten.
5. Betala din första faktura
När din faktura har skapats skickar vi ut ett SMS till dig. Då kan du snabbt och enkelt betala den via Mitt Konto eller appen i mobilen. Vi stödjer betalning med både Swish och kontokort. När betalningen har genomförts skickar vi ett SMS till dig och bekräftar att den är klar!