- Hem
- Hjälp
- Mobilabonnemang
- Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM till abonnemang
Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM till abonnemang
Om ditt SIM-kort har gått sönder eller om du behöver ett annat format kan du enkelt beställa ett nytt SIM-kort på Mitt Konto, eller hämta ett nytt direkt hos Pressbyrån.
Beställa ersättnings-SIM via Mitt konto
Gör så här:
- Logga in på Mitt Konto
- Gå till "Produkter" i menyn, välj numret och "Hantera SIM-kort"
- Välj "Beställ nytt SIM-kort" och gör din beställning
Att beställa ett ersättnings-SIM via Mitt Konto är gratis och leveranstiden 3 - 5 dagar. Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer vid beställning av ett nytt SIM-kort.
Aktivering av SIM-kortet
SIM-kort aktiveras automatiskt när du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. OBS! SIM-kortet måste aktiveras inom 30 dagar.
Hämta ut ersättnings-SIM hos ombud
Vill du få ett nytt SIM-kort, utan att behöva vänta, så kan du hämta ut det direkt hos ett av våra ombud. För att du ska kunna hämta ut ett SIM-kort hos något av våra ombud gäller följande:
Det kostar 25 kr att hämta ut ett nytt SIM-kort hos något av våra ombud.
Det är bara den som är registrerad på numret som kan hämta ut SIM-kortet.
Du måste ha med dig giltig legitimation/ID-kort.
Du kan inte hämta ut ett nytt SIM-kort om det gamla är spärrat. Har du satt en spärr på SIM-kortet måste du av säkerhetsskäl kontakta vår kundservice och be dem att skicka ett nytt SIM-kort till din folkbokföringsadress.
Aktivering av SIM-kortet
Alla SIM-kort som finns hos våra ombud är trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer när du hämtar ut ett nytt SIM-kort hos ett ombud. Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du startat om din mobil. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.