Har du fått problem med ditt fiberbredband? Testa vår enkla steg för steg-guide och se om det kan lösa problemet. SKulle du fortfarande ha problem hjälper självklart vår kundservice dig.
1. Starta om din router
Dra ut strömsladden till din mediabox i minst 10 sekunder. Kontrollera att alla lampor slocknar och anslut sedan till strömmen igen. Vänta i ca 1 minut till den startat upp igen och testa om allt funkar.
2. Anslut med nätverkskabel
Koppla en nätverkskabel (du fick med en i ditt startpaket) mellan din dator och din router. Det här brukar hjälpa om du har problem med hastigheten eller om du då och då får plötsliga avbrott på din uppkoppling.
3. Starta om din enhet
Starta om din enhet helt och hållet. Du gör det genom att välja starta om när du är i strömmenyn på din enhet.
4. Testa med en annan enhet
Testa om uppkopplingen fungerar med en annan enhet. Om den gör det är det förmodligen fel på den enhet som inte kan ansluta
Aktivera surfgaranti medan vi hjälper dig!
Funkar det fortfarande inte? Kontakta vår kundservice så hjälper de dig att lösa problemet.
Har du ett mobilabonnemang hos Comviq får du 50 GB extra surf medan vi arbetar på att lösa problemet. Surfgarantin är giltig i tre månader.