Felsökning bredband via fiber

Har du problem med ditt bredband via fiber? Gör vår enkla felsökning - ofta kan du lösa problemet snabbt själv.
Har du fått problem med ditt fiberbredband? Testa vår enkla steg för steg-guide och se om det kan lösa problemet. SKulle du fortfarande ha problem hjälper självklart vår kundservice dig.

1. Starta om din router

Starta om din routerDra ut strömsladden till din mediabox i minst 10 sekunder. Kontrollera att alla lampor slocknar och anslut sedan till strömmen igen. Vänta i ca 1 minut till den startat upp igen och testa om allt funkar.

2. Anslut med nätverkskabel

Anslut med nätverkskabelKoppla en nätverkskabel (du fick med en i ditt startpaket) mellan din dator och din router. Det här brukar hjälpa om du har problem med hastigheten eller om du då och då får plötsliga avbrott på din uppkoppling.

3. Starta om din enhet

Starta om din enhetStarta om din enhet helt och hållet. Du gör det genom att välja starta om när du är i strömmenyn på din enhet.

4. Testa med en annan enhet

Testa med en annan enhetTesta om uppkopplingen fungerar med en annan enhet. Om den gör det är det förmodligen fel på den enhet som inte kan ansluta

Aktivera surfgaranti medan vi hjälper dig!

Funkar det fortfarande inte? Kontakta vår kundservice så hjälper de dig att lösa problemet.Har du ett mobilabonnemang hos Comviq får du 50 GB extra surf medan vi arbetar på att lösa problemet. Surfgarantin är giltig i tre månader.
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.