Du som har mobilabonnemang hos Comviq kan med hjälp av Maxpris sätta en gräns för extra kostnader varje månad. Når du gränsen spärras det som kostar extra, bland annat utlandssamtal, köp i appar, SMS-köp, betalsamtal osv. Dina fria samtal, SMS och MMS inom Sverige fungerar självklart som vanligt. Maxpris är en tjänst som är kostnadsfri att använda.
Tjänsten aktiveras direkt när du slår på den, men kom ihåg att köp och kostnader som tillkommit före du aktiverade Maxpris kommer debiteras på nästa månads faktura.
Du kan välja mellan följande Maxpris:
0 kronor
200 kronor
300 kronor
500 kronor
Tänk på!
Maxpris gäller för extra kostnader som kan tillkomma på mobilabonnemanget. Eventuell delbetalning av en mobil och/eller tilläggsabonnemang för smartklocka räknas inte med i Maxpris.
Exempel: Om du abonnerar på Mobilabonnemang som kostar 175 kr per månad, du delbetalar en mobil med 314 kr per månad samt att du har ett tilläggsabonnemang för din klocka för 45 kr per månad. Väljer du då att sätta ett Maxpris på 300 kr (och gör köp för hela det beloppet) så kommer din maximala kostnad bli 175 kr + 314 kr + 45 kr + 300 kr = 834 kr.
Ska du utomlands?
Maxpris gäller normalt sett även när du befinner dig utomlands, men det finns sällsynta tillfällen när debiteringen för surf inte uppdateras i realtid från den operatör som du kopplat upp dig mot. Detta gör att du kan bli debiterad en summa som överstiger ditt Maxpris. Reser du utanför EU/EES rekommenderar vi därför att du stänger av roaming i din mobil eller köper ett paket för utlandssurf.