Uppdaterat abonnemang

Du ringer och surfar just nu med ett studentabonnemang hos Comviq. Eftersom du inte längre är student kommer vi behöva ändra ditt abonnemang till ett av våra vanliga Fastpris-abonnemang.

Vi kommer se till så att du hamnar på det abonnemang som ligger närmast ditt nuvarande med surfmängden. Du behöver inte göra någonting. Det är bara att surfa och ringa på som vanligt. När ditt nya abonnemang börjar gälla framgår av kommunikationen du fått av oss. Har du redan bytt till något av våra vanliga Fastpris-abonnemang under de senaste dagarna kan du bortse från den här information.

Varför ändrar ni mitt abonnemang?

Du har under en tid haft ett abonnemang för studenter, som du tyvärr inte längre har rätt till. Därför behöver vi flytta dig till det närmsta, vad gäller surfmängden, reguljära Fastpris-abonnemanget.

När kommer ni byta mitt abonnemang?

Du har fått information från oss, via mejl eller SMS, där det står vilket datum som det nya abonnemanget börjar gälla.

Får ni ändra mitt abonnemang?

Ja, enligt våra allmänna villkor har vi rätt att förändra abonnemangets villkor med en månads förvarning. Självklart vill vi att du fortfarande ska vara nöjd och därför har vi flyttat dig till det närmsta, vad gäller surfmängden, reguljära Fastpris-abonnemanget.

I vilken paragraf hittar jag den här informationen?

Du hittar den i paragraf 7.4 i våra allmänna villkor.

Kan jag välja att avsluta mitt abonnemang direkt istället?

Ja, till dess att ändringen har gått igenom har du rätt att avsluta ditt abonnemang direkt.

Gäller ändringen alla mina abonnemang hos er?

Vilket, eller vilka, abonnemang som eventuellt kommer ändras framgår i kommunikationen du fått av oss.

Vad erbjuder ni mig som gammal kund för att jag ska stanna kvar?

Vi hoppas givetvis att du ska vara fortsatt nöjd och stanna kvar som kund hos oss. Vi välkomnar alltid våra kunder att kontakta oss då och då för att se över ditt behov och vad som passar bäst för just dig.

Manualer och guiderComviqs allmänna villkor
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och tittar på en av två mobiler som han håller i vardera handen

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Logga in på Mitt Konto

  • Betala dina fakturor
  • Se din surfförbrukning
  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer