Kom igång som ny abonnemangskund

Det är viktigt för oss att du trivs som kund hos Comviq. Därför har vi slagit våra kloka huvuden ihop och snickrat ihop en briljant Kom igång-guide som hjälper dig hela vägen till din första faktura.

1. Kolla status på din leverans

Beställning Comviq Du kan enkelt följa din leverans och se status på den direkt här på comviq.se. Har du redan fått din leverans? Fortsätt då till steg 2.

2. Kom igång med ditt SIM-kort

Vi skickar alltid ut ett trippel-SIM som passar alla tänkbara mobiler, gamla som nya. Du trycker enkelt ut den storlek som passar just din mobil. Spara de andra delarna, de kan komma till användning om du någon gång behöver byta mobil.

Har du valt ett eSIM är det lite olika steg som du behöver ta, beroende på vilken mobil du har. Läs mer om vad som gäller för din mobil här.

3. Kom igång med Mitt Konto

Abonnemang - Mitt Konto

När du beställer ett mobilabonnemang hos oss på Comviq skapar vi automatiskt ett konto för dig. Uppgifter för inloggning skickas till dig på mejl. På Mitt Konto kan du bland annat tidigarelägga aktivering av SIM-kortet, betala dina fakturor och ändra inställningar för röstmeddelanden och maxtak. När ditt SIM-kort aktiveras läggs numret automatiskt in till Mitt Konto.

Om du inte kan hitta dina inloggningsuppgifter kan du klicka på "Glömt ditt lösenord?" så återställer du ditt lösenord. Funkar inte det behöver du skapa ett nytt konto.

4. Aktivering av ditt nya SIM-kort

Nummerflytt från en annan operatör?

Aktivering av det nya SIM-kortet sker automatiskt 7 dagar efter din beställning. Det beror på att du alltid ges 14 dagar ångerrätt på ditt köp. Flyttar du från Tele2 aktiveras SIM-kortet automatiskt efter 5 arbetsdagar. Du kan själv aktivera ditt SIM-kort i förväg, på Mitt Konto.

Valt ett nytt nummer?

Ditt SIM-kort kommer vara aktivt när du tar emot det.

5. Betala din första faktura

När din faktura har skapats skickar vi ut ett SMS till dig. Då kan du snabbt och enkelt betala den via Mitt Konto och appen i mobilen. När betalningen har genomförts skickar vi ett SMS till dig och bekräftar att den är klar!

6. Håll koll på din förbrukning och dina fakturor i vår app

Vill du aldrig missa en faktura, hålla koll på din förbrukning och ändra inställningar på språng? Grymt! Då laddar du bara ner vår app till din mobil, loggar in med dina inloggningsuppgifter och så är du igång. Med Comviq i fickan kommer du att ha stenkoll på ditt abonnemang!

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.