Kom igång med ditt mobilabonnemang

Är du ny mobilabonnemangskund? Väkommen, kompis! Här har vi samlat våra bästa tips för att du snabbt och smidigt ska komma igång med ditt nya abonnemang hos oss!
Karim surfar på en skyboard i snabb hastighet genom dramatiska moln.

Status på din beställning

Leverans Du kan enkelt följa din leverans direkt på comviq.se, på Mitt Konto eller i Comviq-appen. Nummerflytt När du flyttar ett nummer till Comviq får du alltid uppdateringar via SMS. Vi informerar om när nummerflytten blir godkänd och vilket datum nummerflytten kommer ske. Dagen innan skickar vi en påminnelse som även förklarar hur du enkelt kommer igång.
Karim surfar på en skyboard i snabb hastighet genom dramatiska moln.
SIM-kort från Comviq, rosa SIM-kort med Comviq-logotyp och texten "Billigt, enkelt, schysst", ses delvis genom ett förstoringsglas i förgrunden

Kom igång med ditt SIM-kort

eSIM eSIM kan du enkelt beställa via Mitt Konto eller Comviq-appen. Läs mer om hur du snabbt och smidigt kommer igång med eSIM via knappen nedan. Fysiskt SIM-kort Vi skickar alltid ut ett trippel-SIM som passar alla tänkbara mobiler, gamla som nya. Du trycker enkelt ut den storlek som passar just din mobil. Spara de andra delarna, de kan komma till användning om du någon gång behöver byta mobil. Aktivering av SIM-kort När du blir kund hos Comviq aktiveras ditt SIM-kort så fort du sätter in det i din mobiltelefon. Har du valt att göra en nummerflytt så aktiveras SIM-kortet automatiskt den tid nummerflytten går igenom.
SIM-kort från Comviq, rosa SIM-kort med Comviq-logotyp och texten "Billigt, enkelt, schysst", ses delvis genom ett förstoringsglas i förgrunden
Två mobilskärmar som visar information- och inställningsmenyer i Comviq-appen, tjänster, förbrukad surf, inställningar för telefonsvarare, dolt nummer

Mitt Konto och Comviq-appen

När du blir kund hos oss på Comviq skapas ett konto för dig där vi samlar alla dina tjänster och fakturor på ett tillgängligt och säkert sätt. För att komma in på Mitt Konto loggar du in med BankID. Comviq-appen laddar du enkelt ner via antingen App Store eller Google Play beroende på vilken mobiltelefon du har. Appen är helt gratis och ger dig samma goda översikt av dina tjänster, direkt i fickan. Några exempel på vad du kan se och göra på Mitt Konto/Comviq-appen
  • Betala fakturor
  • Se hur mycket surf du har kvar
  • Ändra inställningar
  • Beställa nytt SIM
  • Ställa in Maxpris och mycket mer
Två mobilskärmar som visar information- och inställningsmenyer i Comviq-appen, tjänster, förbrukad surf, inställningar för telefonsvarare, dolt nummer
Mobil med skärm som visar fakturaöversikt i Comviq-appen, obetalda och betala fakturor sorterade per månad, framhävd text "Alla dina fakturor är betalda" med grön tumme upp

Välj ditt betalningsalternativ

När du är igång med ditt abonnemang och blivit bekant med både Mitt Konto och Comviq-appen är det dags att välja det smidigaste sättet för dig att betala fakturan. Fakturan skickas som standard ut via mejl utan fakturaavgift. Vill du ändra leveransmetod eller betalsätt? Läs mer om våra betalningsalternativ och leveranssätt nedan.
Mobil med skärm som visar fakturaöversikt i Comviq-appen, obetalda och betala fakturor sorterade per månad, framhävd text "Alla dina fakturor är betalda" med grön tumme upp