Din integritet hos Comviq

Din integritet är viktig för oss på Comviq. Här kan du läsa mer om GDPR, hur vi behandlar dina och om dina rättigheter.

För oss på Comviq har det alltid varit viktigt att dina personuppgifter hanteras på ett tryggt och schysst sätt.Här kan du läsa mer om GDPR, hur vi behandlar personuppgifter och om dina rättigheter.

Om GDPR

GDPR är en dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation) som började gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR kommer inte påverka dina tjänster hos oss på Comviq men däremot får du större möjlighet att bestämma över dina personuppgifter.

Du kan läsa om alla dina rättigheter, och annan information som rör dina personuppgifter, i vår integritetspolicy.

Vad är ett samtycke och hur ändrar jag det?

Samtycke är en av de lagliga grunderna för att vi ska få behandla dina personuppgifter enligt GDPR. Som kund hos Comviq kan du till exempel välja att ge ditt samtycke för behandling av trafikuppgifter för direktmarknadsföring. Det här gör vi för att kunna skicka erbjudanden som är specialanpassade för dig och hur du använder dina tjänster hos oss.

Om du vill ändra ditt samtycke gör du det enkelt i dina inställningar.

Om du inte vill ha direktmarknadsföring eller delta i våra kundundersökningar.

Om du inte vill ha erbjudanden från oss, eller delta i kundundersökningar, har du rätt att tacka nej. Du gör det enkelt i dina inställningar.

Hur vi samlar in personuppgifter

Vi vill alltid utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. Så att du även i fortsättningen ska kunna få riktigt schyssta erbjudanden. För att kunna göra det behöver vi samla in och behandla dina personuppgifter. Vi samlar bland annat in personuppgifter när du blir kund hos oss, när du använder våra tjänster och genom cookies.

Vad vi använder personuppgifter till

Det finns flera anledningar till att vi använder dina personuppgifter men framförallt handlar det om att vi behöver dem för att kunna tillhandahålla dig med våra tjänster och produkter.Andra anledningar till att vi använder dina personuppgifter är, som vi nämnde ovan, för att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter (genom kundundersökningar) och skicka erbjudanden som är skräddarsydda efter dig (genom direktmarknadsföring).

Hur länge vi sparar dina personuppgifter?

De uppgifter som vi samlar in och som genereras när du använder våra tjänster och produkter behandlas för olika ändamål. De sparas därmed också under olika lång tid beroende på vad de ska användas till och våra skyldigheter enligt lag. I vår integritetspolicy kan du läsa hur länge olika uppgifter sparas.

Dina rättigheter

Som kund hos Comviq har du ett antal rättigheter som innebär att du kan få information och kontroll över dina egna personuppgifter:

Rätt till information och tillgång till dina personuppgifter

Du har rätt att begära information kring om, och hur, vi behandlar några personuppgifter om dig.

Rätt till rättelser

För oss är det viktigt att vi har rätt personuppgifter om dig. Om något inte skulle stämma har du rätt att få uppgifterna rättade och du har även rätt att lägga till uppgifter som eventuellt saknas.

Rätt att bli raderad

Du har i vissa fall rätt att begära att dina personuppgifter raderas. Det kan exempelvis handla om att uppgifterna inte längre behövs för det syfte som de först samlades in för. Du kan läsa om fler fall där du har rätt att bli raderad i vår integritetspolicy.

Rätt att göra invändningar

Du har alltid rätt att göra invändningar mot att dina uppgifter används för direktmarknadsföring. Om du invänder mot det här kommer vi inte längre använda dina personuppgifter för det.

Rätt till begränsning av behandling

Du har i vissa fall rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas. Det kan exempelvis handla om den period/tid det tar för oss att kontrollera om dina personuppgifter stämmer, om du menar att dem inte gör det. Du kan läsa mer om de olika fallen i vår integritetspolicy.

Rätt till dataportabilitet

Du har rätt att begära att få dina personuppgifter i ett maskinläsbart format. Det här gäller personuppgifter som du har lämnat du har till oss och som exempelvis behandlas med stöd av ditt samtycke.

Om du vill utnyttja någon av dina rättigheter

För att utnyttja någon av dina rättigheter måste du kontakta Comviqs kundservice via chatten eller på telefon: 0772-21 21 21.

Vem kan jag kontakta för frågor om behandling av mina personuppgifter?

Vårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Om du har frågor tex. om hur vi behandlar dina personuppgifter rekommenderar vi dig att i första hand kontakta vår kundservice på Comviq på telefonnummer 0772-212121. Men du kan också kontakta vår DPO direkt gällande hur Comviq behandlar dina personuppgifter, genom att mejla till dposweden@tele2.com.

Bilagor
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.