Felmeddelande "SIM-kortet avvisat"

Vad betyder det om det står att ditt SIM-kort är avvisat och vad gör man då? Här får du reda på allt du behöver veta.

Om du får ett felmeddelande som säger "SIM-kortet avvisat" betyder det att du har slagit fel PUK-kod 10 gånger. SIM-kortet låser sig permanent om man har slagit fel PUK-kod 10 gånger.

Då behöver du beställa ett nytt SIM-kort vilket du gör på Mitt Konto, vid fliken "Hjälp". Du behåller givetvis ditt nummer när du beställer ett nytt SIM-kort.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och tittar på en av två mobiler som han håller i vardera handen

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och tittar på en av två mobiler som han håller i vardera handen

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Logga in på Mitt Konto

  • Se dina fakturor
  • Aktivera autobetalning
  • Betala med Swish