Skador, öppet köp och ångerrätt

Hos Comviq har du alltid 14 dagars ångerrätt. Skulle din mobil vara skadad vid leverans tar du kontakt med kundservice så hjälper vi dig.

Öppet köp och ångerrätt

Har du ångrat dig? Om du köper en vara eller tjänst av Comviq har du rätt att ångra dig om du meddelar Comviq inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Läs mer om ångerrätten och hur du går tillväga här.

Skadat gods vid leverans

Om din vara är fysiskt skadad vid leverans eller om emballaget är trasigt och du vill reklamera din beställning behöver du kontakta Kundservice så fort som möjligt, dock senast 2 månader efter att du mottagit leveransen.

Skada på din mobil

Om din mobil inte fungerar efter att du har börjat använda den försök med dessa åtgärder:

  1. Ladda din mobil i 20 minuter och testa sedan att starta om din mobil.

  2. Gör en återställning av alla inställningar. Hur du gör för att återställa din mobil hittar du i manualen för din mobil.

  3. Om du har en smartphone, uppgradera till den senaste programvaran. Instruktioner för hur du uppgraderar hittar du i din mobils manual.

Obs! Tänk på att säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat du vill spara samt att plocka ut SIM-kortet. Ta av eventuellt mobilskal eller displayskydd innan du genomför ovan testar samt skickar in din mobiltelefon.

Om inget av ovanstående fungerar, registrerar du ett serviceärende genom att gå in på https://service.datrepair.de/comviq-reparation och följ instruktionerna. Tänk på att du kommer behöva ha tillgång till ditt kvitto för att kunna genomföra din anmälan!

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.