Payment methods for your invoice
Information about our different payment methods and options for you to pay your invoices.Auto payment with credit card
Automatic invoice payment is a convenient way to pay your invoices. You activate the service and register your card easily and securely on Mitt Konto (My Account) at comviq.se or in the Comviq-app. The payment is then done automatically every month.
Credit card
On Mitt Konto and in the Comviq-app, you can easily pay your invoice with a credit card. We receive your payment immediately, unlike Plusgiro which can take 2-3 days. If you happen to be late with an invoice, payment via Mitt Konto is recommended. We receive the payment the same day and in this way, you can avoid reminder fees (SEK 60).
Remember that you need to actively go in and pay the invoice every month. If you want the invoice to be paid automatically, activate Auto payment through Mitt Konto or the app.
Swish
You can also pay your invoice via Swish, on My Account (Mitt Konto) and in the Comviq-app.
PlusGiro
PlusGiro payments are done via your bank. The info you need are found on the invoice. Keep in mind that it can take 2-3 days from when you registered your payment until we receive it.
E-invoicing
You order E-invoice via your internet bank. The invoice comes in a digital form directly to your bank account and the only thing you need to do is check and approve the payment.
Direct debit
At the moment we do not offer payment via direct debit, but you can conveniently pay your invoice via auto payment.
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer