Invoice guide - How to read the invoice

A short guide to help you read the invoice. Get explanations to, and Information about, the different parts of the invoice.

Do you have questions about the amount to pay?

Read more: Another amount than expected on the invoice.

Where can I find my invoice?

You can always find your invoices under payment on Mitt Konto (My Account) at comviq.se and in the Comviq app. There you can also pay with Swish or Kontokort and activate auto payment. Then the invoice is paid automatically every month. Log in with BankID or your email address.

The invoice can also be sent via email (keep an eye on the spam filter), as a paper invoice via letter or as an E-invoice to your internet bank. It depends on the invoice delivery method you have chosen.

Invoice (Faktura)

In the pink box on, the front page of the invoice, you find all the details needed to pay the invoice on time.

Comviq fakturaförklaring
  1. Amount to pay: A summary of your costs for the period to which the invoice refers.

  2. Due date: The date by which an invoice must be paid at the latest. If you are late with your payment, you risk getting a reminder fee. The service might also get temporarily suspended until the payment have reached us.

  3. OCR/Invoice number: A unique number for each invoice.

  4. PlusGiro: Our PlusGiro account which you can pay to.

  5. Invoice date: Date when the invoice was created.

  6. Customer number: Customer number is the unique identifier for whom the invoice applies. It is automatically assigned when you become a customer. You use the customer number if you want to connect to E-invoice.

Invoice specification (Fakturaspecifikation)

On the invoice specification you will find more detailed information about your invoice.

Comviq fakturaförklaring 7-8

7. Subscriptions: Here you can see what subscriptions you have connected to the customer number. You can find the monthly cost specified to the right.

8. Installment hardware: Here you see any phone model you are paying off. You can see the monthly cost specified to the right.

Comviq fakturaförklaring 9-11

9. Other: This shows other costs, for example:

  • International calls or roaming/data usage abroad

  • Purchase of apps, tickets or paid services

  • Reminder fee

  • Credit change

10. Rounding to the nearest SEK: In order for the total amount to be in even SEK, an adjustment is made.

11. Total sum: A summary of your costs for the period to which the invoice refers.

For a total invoice overview, see our sample invoice.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.