Another amount than expected on the invoice

Recently started or ended your subscription

If you just started or ended your subscription, the invoice is sometimes higher than expected. This is usually due to the fact that you then pay for a longer invoice period i.e. for more than 30 days on one and the same invoice. Always double check how many days are stated in the invoice period on the specific invoice.

Changes to the subscription

If you recently made changes to your subscription, the invoice amount may be higher than expected. For example, when you:
  • changed from promotional price to regular price,
  • completed a service
  • or switch to collective invoice.
Under the specification on your invoice (Fakturaspecifikation), you find detailed information about the service, time period and amount. Always double check and compare the different lines and the days included.You can always find your invoices as a PDF in My Account (Mitt Konto) or in the Comviq app.

Transfer

When transferring a subscription, you may receive a different invoice amount than normal. Depending on when in the month in which the transfer was made, the person who takes over the subscription usually receives a higher amount on the invoice than usual and the person who had the subscription previously usually receives a lower amount on the invoice.

International calls and surf abroad

When you call to or from abroad, it may lead to higher costs. The same applies if you surf abroad. On the invoice specification (Fakturaspecifikation), under Other (Övrigt), any extra costs related to international calls, roaming (surf) and SMS are listed.See our international prices (link in Swedish).

Apps, paid services and tickets

If you bought extra services such as mobile games and apps or paid a parking ticket, this may lead to a higher invoice than usual. Extra services can be found under Other (Övrigt) on the invoice specification.NOTE: If you have questions, contact the company you purchased the extra service/product from.

Reminder fees

If your invoice is not paid on time, you may receive a reminder fee of SEK 60 the following month. Any extra fees, such as reminder fees, can be found under Other (Övrigt) on the invoice specification (Fakturaspecifikation).
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.