Cancel or change subscription

We try to make it easy for you by not having any binding period if you buy a mobile subscription without a mobile phone.

We try to make it easy for you. You will not have any binding period if you only buy a mobile subscription.

Binding period if you buy a mobile phone

If you buy a mobile subscription together with a mobile with 24 or 36 month installments, you have a 24 months binding period on your subscription. When the binding period has expired and you want to cancel your subscription, contact Customer Service and they will help you.

I still have a binding period on my subscription - can I extend it and buy a new mobile phone?

Yes, if you have less than one month left on your binding period, you can extend your subscription and buy a new mobile phone with an installment plan.

I have more than a month left on my installment - can I extend it and buy a new mobile phone?

You have two choices:

  1. Wait until you have less than one month left

  2. Contact customer service and ask for a final invoice on your current installment plan.

What happens if I buy a new mobile phone when I still have partial payments/installment on my previous mobile phone?

If you have installments left on your previous mobile and order a new mobile, you will receive two installments during the remaining period.

What happens if cancel my subscription to the end of the bindning period and I still have installments left on my mobile phone?

You will receive a final invoice of your installment plan.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.