Ångra ett köp

När du köper en vara eller tjänst hos Comviq har du alltid 14 dagars ångerrätt. Det här gäller om du vill skicka tillbaka en vara du köpt hos oss.

När du köper en vara eller tjänst av oss så har du rätt att ångra dig om du meddelar oss inom 14 dagar. Allt du behöver göra är att kontakta vår kundservice via chatt eller telefon, det räcker att din anmälan om ånger har inkommit till oss i tid för att du ska ha rätt att nyttja ångerrätten.

Meddelar du vår kundservice att du ångrar dig så skickar vi en returfraktsedel, så att du inte behöver betala frakten tillbaka.

Tänk på att spara kvittot när du lämnar in försändelsen, så att du kan spåra den.

Vad som gäller vid ångerrätt och när du returnerar din försändelse

  • Vid köp av en tjänst har du rätt att ångra dig inom 14 dagar från att avtalet tecknades.

  • Vid köp av hårdvara har du rätt att ångra dig inom 14 dagar från att du hämtat ut varan.

  • Om du börjar använda mobilen eller tjänsten kan du bli betalningsskyldig för den del du använt, till exempel samtalsavgifter, dataförbrukning etc.

  • Telefonen bör helst returneras tillsammans med originalemballage.

  • Alla tillbehör ska returneras i samma skick som de mottagits (t ex samtliga medföljande tillbehör, bilagor och manualer).

  • Om det uppkommer värdeminskning som beror på att du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att undersöka varans egenskaper eller funktion kan du bli skyldig att ersätta Comviq för värdeminskning t ex kostnad för rengöring, reparation, omprogrammering av hårdvaran eller mellanskillnaden mellan en ny och begagnad vara om varan inte längre kan säljas som ny.

  • När du meddelar din ånger så skickar vi en fraktsedel (om du beställt hårdvara) så du inte behöver betala frakten tillbaka.

Läs våra Allmänna villkor för mer information.

Ångra med ångerblankett

Du kan även ångra ditt köp genom att skicka in en ångerblankett. För att göra det behöver du skriva ut Konsumentverkets ångerblankett och skicka den till: Tele2 Sverige AB, 10666 Stockholm. När vi mottagit ångerblanketten kommer vi att skicka ut en fraktsedel (om du beställt en hårdvara) så att du kan returnera den utan kostnad.

Ångra via e-mejl

För snabbast hantering rekommenderar vi att du meddelar att du ångrar dig via chatt eller telefon, men det går även bra om du meddelar oss din ånger via mejl till info@comviq.com.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.