Frågor om iPhone

Har du frågor om hur du till exempel surfar eller synkar din iPhone med iTunes? Du hittar svaren här.

Behöver jag ett nytt SIM-kort till Iphone?

Det beror på vilket SIM-kort du har idag. I iPhone 6, och alla modeller som kommit efter det, måste du ha ett nano-SIM-kort som du kan beställa genom att skicka oss ett ärende välj kategorin "Jag vill beställa nytt SIM-kort samma nummer" och markera att det gäller ett nano-SIM-kort. Du kan även starta en chatt och beställa där. Om du köpt en iPhone genom Comviq så får du alltid ett nano-SIM-kort med din beställning.

Hur surfar jag med 5G i min iPhone?

Från och iPhone 12-serien introducerade Apple 5G till sina mobiler. Märker du att du inte har 5G på din mobil kan det bero på tre saker:

  1. Det är dålig täckning där du är!

  2. Du har inte aktiverat 5G på din mobil. För att aktivera 5G går du till inställningar -> Mobilnät -> ALternativ för mobildata -> Röst och data. Har du inte 5G där kan du kolla att ditt mobilabonnemang stöder 5G. Alla våra abonnemang från 30 GB stöder 5G.

  3. Du har en äldre modell av iPhone och måste uppdatera till 12-serien eller nyare.

Synkronisera din iPhone med iTunes

För att kunna ringa och använda din iPhone måste den först synkroniseras med iTunes. Gör så här:

  1. Börja med att ladda ner iTunes till din dator. Du laddar ned programmet här. Följ instruktionerna.

  2. När installationen är klar kopplar du din iPhone till datorn med medföljande USB-kabel. Följ sedan instruktionerna som dyker upp i iTunes för att aktivera telefonen i datorn.

  3. När du har fått de senaste uppdateringarna och synkroniseringen är klar är din iPhone redo att användas!

Funderar du på att byta mobil? Sväng förbi vår shop!

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.