Telefonsvarare

Med alla Comviqs mobilabonnemang ingår telefonsvarare. Att ha telefonsvarare är kostnadsfritt och innebär att en person kan lämna ett röstmeddelande till dig som du sedan kan lyssna av. Du betalar som ett vanligt samtal inom Sverige för att lyssna på inspelande meddelanden. Om du har fast pris på samtal kostar det inget extra att ringa till telefonsvararen.

Aktivera eller avaktivera telefonsvararen

För att aktivera och avaktivera telefonsvararen loggar du in på Mitt Konto och klickar på ditt nummer. Klicka sedan på "Inställningar", "Mitt nummer" och till sist på knappen vid "Telefonsvarare".

Om du inte kan aktivera via Mitt konto kan du aktivera telefonsvararen genom att slå *114# och trycka på luren, eller ringa 210 från din mobiltelefon och välja val 3. När telefonsvararen är aktiverad behöver du ringa 222 för att välja lösenord och spela in en hälsningsfras.

Du kan avaktivera telefonsvararen genom Mitt Konto, men också genom att slå *115# och trycka på luren, eller ringa 210 från din mobiltelefon och välja val 3.

För kontantkort är telefonsvararen aktiverad från början. Skulle du vilja avaktivera telefonsvararen ringer du 212.

Lyssna av ett meddelande från telefonsvararen

När du får ett nytt meddelande i din telefonsvarare får du ett sms som informerar dig om det. Om du fått ett nytt meddelande som du vill lyssna av, ring 222. Telefonsvararen sparar ett avlyssnat meddelande i 3 dygn. Ett meddelande som inte blivit avlyssnat lagras i 10 dagar innan det raderas. Vill du radera ett meddelande direkt trycker du på 5.

Med ditt personliga lösenord, som du valt genom att ringa 222, kan du även lyssna av din telefonsvarare från en mobil med ett annat SIM-kort, eller en fast telefon. Du ringer då +46252XXXXXXXXX (ditt mobilnummer utan första 0:an). När du hör hälsningsfrasen trycker du #din personliga kod#. Detta gäller både inom Sverige och utomlands. Om du däremot har rätt SIM-kort i din mobil ringer du 222 så länge du befinner dig inom EU.

Ändra tid innan telefonsvararen sätter igång

Du kan välja att ändra så att din telefonsvarare sätter igång efter 5, 10, 15, 20, 25 eller 30 sekunder. För att göra det behöver du slå:

*61*+462527xxxxxxxx**5#

Byt ut xxxxxxxx mot ditt mobilnummer och istället för 5 på slutet kan du välja att slå 10, 15, 20, 25 eller 30 beroende på hur många sekunder du vill att det ska ta innan telefonsvararen går igång. Sedan trycker du på samtalsuren du använder för att ringa. Klart!

Aktivera/Deaktivera tvingande PIN till röstbrevlådan

Om du vill aktivera/deaktivera tvingande PIN gör du så här:

  1. Ring 222 från det telefonnummer du vill ändra inställningarna på.
  2. Vänta tills du hamnar i huvudmenyn.
  3. Tryck 3 för att komma till inställningar.
  4. Tryck 3 för att ändra PIN-kods inställningar.
  5. Tryck 2 för att aktivera/deaktivera tvingande PIN
  6. Klart.

Telefonsvarare på engelska

För att byta språk från svenska till engelska ringer du till telefonsvar på 222. Tryck sedan 3, för att i nästa steg växla mellan svenska och engelska genom att trycka 4.

Befinner du dig utomlands?

Om du befinner dig utomlands blir du ombedd att slå in ditt lösenord för att komma åt dina meddelanden. Det lösenordet ställer du in när du aktiverar din telefonsvarare. Detta är för att skydda obehöriga från att lyssna av dina meddelanden. Att ringa till sin telefonsvarare utomlands kostar som att ringa från landet du befinner dig i till Sverige. Se Comviq.se/utland för en fullständig prislista.

Relaterade artiklar

Hitta din PIN- och PUK-kod

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.