Om mobilen du köpt från Comviq inte fungerar som den ska kan det vara aktuellt att skicka in mobilen till oss för service, nedan beskriver vi hur du gör.
1. Innan du skickar in din mobil på service
Testa först om följande saker avhjälper felet:
Starta om mobilen.
Ladda batteriet i minst 20 min och starta sen om mobilen igen.
Gör en fabriksåterställning på mobilen. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.
Uppdatera till senaste programvaran. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.
2. Bifoga alltid kvittot
Kvittot måste alltid bifogas för att göra en reparation. Oavsett om reparationen omfattas av garantin eller inte. Du kan skicka in en papperskopia av kvittot tillsammans med mobilen eller som bifogad fil när du skapar serviceärendet.
3. Garantivillkor
För att en reparation ska omfattas av garantin måste tillverkarens garantivillkor följas. Om felet inte omfattas av garantin får du ett kostnadsförslag för reparationen. Godkänner du inte kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 350 kr.
4. Skicka in din mobilen
Här kan du skapa ett ärende för att skicka in din mobil på service.
5. Följ ditt ärende
När ditt serviceärende är registrerat skickas ett mejl/SMS med en länk så att du enkelt kan se status för din reparation.
Garanti på tillbehör
Läs mer om garanti på tillbehör. Många tillverkare lämnar garanti på tillbehören.
Reklamation
Du har rätt att reklamera din mobil om ett fabrikationsfel visas inom 3 år från inköpsdatum eller om du har haft den på service två gånger för samma fel och felet fortfarande kvarstår. För att göra en reklamation av en mobil som du köpt av Comviq kontaktar du vår kundservice via chatt eller telefon. Du kan även göra reklamationen via mejl till info@comviq.com.