Service- och garantiärenden

Fungerar inte din Comviq-mobil som den ska? Läs mer här om hur du skapar ett service/garantiärende.

Om mobilen du köpt från Comviq inte fungerar som den ska kan det vara aktuellt att skicka in mobilen till oss för service, nedan beskriver vi hur du gör.

1. Innan du skickar in din mobil på service

Testa först om följande saker avhjälper felet:

  1. Starta om mobilen.

  2. Ladda batteriet i minst 20 min och starta sen om mobilen igen.

  3. Gör en fabriksåterställning på mobilen. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.

  4. Uppdatera till senaste programvaran. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.

2. Bifoga alltid kvittot

Kvittot måste alltid bifogas för att göra en reparation. Oavsett om reparationen omfattas av garantin eller inte. Du kan skicka in en papperskopia av kvittot tillsammans med mobilen eller som bifogad fil när du skapar serviceärendet.

3. Garantivillkor

För att en reparation ska omfattas av garantin måste tillverkarens garantivillkor följas. Om felet inte omfattas av garantin får du ett kostnadsförslag för reparationen. Godkänner du inte kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 350 kr.

4. Skicka in din mobilen

Här kan du skapa ett ärende för att skicka in din mobil på service.

5. Följ ditt ärende

När ditt serviceärende är registrerat skickas ett mejl/SMS med en länk så att du enkelt kan se status för din reparation.

Garanti på tillbehör

Läs mer om garanti på tillbehör. Många tillverkare lämnar garanti på tillbehören.

Reklamation

Du har rätt att reklamera din mobil om ett fabrikationsfel visas inom 3 år från inköpsdatum eller om du har haft den på service två gånger för samma fel och felet fortfarande kvarstår. För att göra en reklamation av en mobil som du köpt av Comviq kontaktar du vår kundservice via chatt eller telefon. Du kan även göra reklamationen via mejl till info@comviq.com.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.