Service- och garantiärenden

Fungerar inte din Comviq-mobil som den ska? Läs mer här om hur du skapar ett service/garantiärende.

Om mobilen du köpt från Comviq inte fungerar som den ska kan det vara aktuellt att skicka in mobilen till oss för service.

Innan du skickar in din mobil på service

Testa först om du följande åtgärdar felet:

  1. Börja med att starta om mobilen.

  2. Ladda batteriet i minst 20 min och starta sen om mobilen igen.

  3. Gör en fabriksåterställning på mobilen. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.

  4. Uppdatera till senaste programvaran. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.

Bifoga kvittot

Kvittot måste alltid skickas med produkten för att reparationen ska omfattas av garantin. Skicka in som papperskopia eller som bifogad fil till service-anmälan.

Garantivillkor

För att en reparation ska omfattas av garantin måste tillverkarens garantivillkor följas. Om felet inte omfattas av garantin får du ett kostnadsförslag för reparationen. Godkänner du inte kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 350 kr.

Följ ditt ärende

När ditt serviceärende är registrerat skickas ett mejl/SMS med en länk så att du enkelt kan se status för din reparation.

Garanti på tillbehör

Läs mer om garanti på tillbehör. Många tillverkare lämnar garanti på tillbehören.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.

Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.