Forgot to pay the invoice

If you forgot to pay your invoice, you need to pay it as soon as possible. The fastest way to pay a invoice is to pay it by card or Swish via Mitt Konto or the Comviq app. Your payment is registered immediately and your services starts working as usual again.

If you choose to pay the invoice via PlusGiro, it can take 2-3 days before we receive the payment and your services starts working again.

What happens if I forget to pay my invoice?

If your invoice is not paid on the due date, we always remind you via SMS. If the payment is not received after that, you will receive a reminder by letter (our reminder fee is SEK 60) and further SMS reminders. The subscription is then closed and after three working days the invoice is finally sent to debt collection.

The reminder fee is always added to your invoice the month after you were late.

Invoice from debt collection

If you have received an invoice from a dept collection company, you must pay the invoice you've received from the, not the invoice that you've received from us. Your subscription is opened when the debt collection company has informed us that the invoice has been paid. This usually takes 3 working days from your payment.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och tittar på en av två mobiler som han håller i vardera handen

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

Läs mer i den fullständiga prislistan för mobilabonnemang med fastpris.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Logga in på Mitt Konto

  • Betala dina fakturor
  • Se din surfförbrukning
  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer