Du hittar alltid dina fakturor på Mitt Konto på comviq.se och i appen. Fakturan finns att ladda ner i PDF-format under Betalningar så fort den har skapats.
Mejlfaktura
Det förvalda alternativet när du blir kund hos oss är att få din faktura via mejl. Fakturan skickas ut till den mejladress som du har registrerat. Vill du ändra mejladress? Det gör du lättast på Mitt Konto.
E-Faktura
Fakturan kommer i digital form direkt till din bank och det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Du beställer E-faktura via din internetbank. Du behöver uppge ditt kundnummer, det hittar du på din faktura alternativt på Mitt Konto under Betalning - Fakturor och klicka på en faktura (du måste alltså ha fått den första fakturan innan du kan se ditt kundnummer).
Pappersfaktura
Om du istället vill ha pappersfaktura ändrar du smidigt på Mitt Konto på comviq.se eller i appen. För pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 39 kr/mån. Fakturan skickas till din folkbokföringsadress.
Via comviq.se:
Logga in på Mitt Konto.
Klicka på Betalning.
Klicka på Inställningar.
Klicka på Fakturautskick.
Klicka på Ändra.
Klicka på Faktura till mejladress (gratis) för det abonnemang/nummer som du vill byta till pappersfaktura.
Klicka på Pappersfaktura (39 kr/mån).
Klicka på Spara.
Via Comviq-appen:
Logga in i Comviq-appen.
Välj det abonnemang/nummer som du vill ändra fakturaleverans för.
Tryck på Kugghjulet (i övre högra hörnet).
Välj Fakturautskick.
Slå på Pappersfaktura.