Ändring i abonnemang

Har du ändrat ditt abonnemang? Då kan fakturabeloppet se annorlunda ut. - Vi går igenom de olika ändringarna och hur de påverkar din faktura!
Två mobiltelefoner med skärmar som visar olika delar av Comviq-appen, översikt över alla abonnemang samt detaljer om ett utvalt abonnemang med produktspecifikation

Uppgraderat eller nedgraderat ditt abonnemang

Varför beloppet skiljer sig:
  • När du ändrar ditt abonnemang mitt i en faktureringsperiod kommer din faktura att visa en period för den nya tjänsten från datumet du gjorde ändringen till periodens slut.
  • Du betalar även för hela nästa period med det nya abonnemanget.
  • Detta gör att beloppet kan se högre eller lägre ut än en vanlig månad.
Tips: Kontrollera datumen för fakturaperioden på fakturan!

En rabattperiod har löpt ut

Varför beloppet skiljer sig:
  • Om du haft ett erbjudande, en rabatt eller en kampanj som nu avslutats, övergår priset automatiskt till ordinarie pris för din tjänst.
  • Detta framgår ofta i din orderbekräftelse eller avtalsvillkor.

Lagt till eller tagit bort en tjänst

Varför beloppet skiljer sig:
  • Har du lagt till en tilläggstjänst debiteras den från det datum tjänsten aktiverats fram tills ditt nästa faktureringsdatum.
  • Om du tagit bort en tilläggstjänst mitt i en faktureringsperiod kommer du att krediteras för den del av perioden du inte haft tjänsten aktiv.

Byte till eller från Samlingsfaktura

Varför beloppet skiljer sig:
  • Ändrar man till samlingsfaktura kan totalsumman vara högre den första månaden för att tjänsterna tidigare haft olika faktureringsperioder. Vissa tjänster kan därför innehålla en längre period på den första samlingsfakturan.
  • Likaså om du går från samlingsfaktura till separata fakturor.
  • När du får samlingsfakturan andra månaden kommer beloppet gälla en och samma fakturaperiod för alla tjänster.