Ändring i abonnemang
Har du ändrat ditt abonnemang? Då kan fakturabeloppet se annorlunda ut. - Vi går igenom de olika ändringarna och hur de påverkar din faktura!
Uppgraderat eller nedgraderat ditt abonnemang
Varför beloppet skiljer sig:- När du ändrar ditt abonnemang mitt i en faktureringsperiod kommer din faktura att visa en period för den nya tjänsten från datumet du gjorde ändringen till periodens slut.
- Du betalar även för hela nästa period med det nya abonnemanget.
- Detta gör att beloppet kan se högre eller lägre ut än en vanlig månad.
En rabattperiod har löpt ut
Varför beloppet skiljer sig:- Om du haft ett erbjudande, en rabatt eller en kampanj som nu avslutats, övergår priset automatiskt till ordinarie pris för din tjänst.
- Detta framgår ofta i din orderbekräftelse eller avtalsvillkor.

Lagt till eller tagit bort en tjänst
Varför beloppet skiljer sig:- Har du lagt till en tilläggstjänst debiteras den från det datum tjänsten aktiverats fram tills ditt nästa faktureringsdatum.
- Om du tagit bort en tilläggstjänst mitt i en faktureringsperiod kommer du att krediteras för den del av perioden du inte haft tjänsten aktiv.
Byte till eller från Samlingsfaktura
Varför beloppet skiljer sig:- Ändrar man till samlingsfaktura kan totalsumman vara högre den första månaden för att tjänsterna tidigare haft olika faktureringsperioder. Vissa tjänster kan därför innehålla en längre period på den första samlingsfakturan.
- Likaså om du går från samlingsfaktura till separata fakturor.
- När du får samlingsfakturan andra månaden kommer beloppet gälla en och samma fakturaperiod för alla tjänster.