Hos Comviq är det möjligt att överlåta ett mobilabonnemang. Det innebär att du låter en annan person ta över ditt abonnemang, ihop med dina eventuella rabatter och återstående bindningstid. Befintlig e-faktura eller autodragning följer inte med till den som tar över abonnemanget.
OBS! Försäkra dig om att du inte har några obetalda fakturor innan du gör överlåtelsen. Du hittar dina fakturor i Mitt konto.
Samma regler gäller för överlåtelse som när du tecknar ett nytt abonnemang
Personen som tar över abonnemanget behöver vara över 18 år
Det görs en kreditkontroll på den som tar över abonnemanget
Personen måste vara folkbokförd i Sverige
Överlåta digitalt:
För att överlåta ditt mobilabonnemang via webben följer du den här länken och fyller i den nödvändiga informationen.
Överlåta via blankett:
Skriv ut överlåtelseblanketten.
Fyll i alla efterfrågade uppgifter. Om det behövs ett nytt SIM-kort, ange detta på blanketten.
Både du och den som övertar abonnemanget behöver skriva under blanketten.
Märk kuvertet med ”Överlåtelse” och skicka det till
Comviq, 106 66 Stockholm
Överlåtelsen är kostnadsfri och tar omkring 10 dagar från att vi mottagit överlåtelseblanketten. Du får ett SMS när överlåtelsen är klar!