Service- och garantiärenden

Om mobilen du köpt från Comviq inte fungerar som den ska kan det vara aktuellt att skicka in den till oss för service. Gå in på https://comviqservice.repair/selfservice och följ instruktionerna för att skapa ett serviceärende.

Innan du skickar din mobil

Testa om du kan åtgärda felet på egen hand:

  • En omstart av mobilen kan lösa många problem.
  • Fungerar inte det kan du prova att göra en fabriksåterställning, alternativt uppgradera mobilens mjukvara om en uppdatering finns tillgänglig (men glöm inte att ta en backup först).

Bifoga kvittot

För att kunna utnyttja garantin måste alltid kvittot till mobilen finnas kvar. Skicka med en kopia i pappersformat eller som en fil du bifogar när du skapar serviceärendet.

Garantivillkor

Om felet på din mobil inte täcks av garantin får du ett kostnadsförslag för eventuell åtgärd. Godkänner du inte kostnadsförslaget vi ger dig så tillkommer det en undersökningsavgift på 350 kr.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Relaterade artiklar

Comviqs allmänna och köp-/leveransvillkor

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.