Service- och garantiärenden

Om mobilen du köpt från Comviq inte fungerar som den ska kan det vara aktuellt att skicka in mobilen till oss för service.

Innan du skickar in din mobil på service

Testa först om du följande åtgärdar felet:

  1. Börja med att starta om mobilen.
  2. Ladda batteriet i minst 20 min och starta sen om mobilen igen.
  3. Gör en fabriksåterställning på mobilen. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.
  4. Uppdatera till senaste programvaran. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.

Bifoga kvittot

Kvittot måste alltid skickas med produkten för att reparationen ska omfattas av garantin. Skicka in som papperskopia eller som bifogad fil till service-anmälan.

Garantivillkor

För att en reparation ska omfattas av garantin måste tillverkarens garantivillkor följas. Om felet inte omfattas av garantin får du ett kostnadsförslag för reparationen. Godkänner du inte kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 350 kr.

Följ ditt ärende

När ditt serviceärende är registrerat skickas ett mejl/SMS med en länk så att du enkelt kan se status för din reparation.

Garanti på tillbehör

Läs mer om garanti på tillbehör. Många tillverkare lämnar garanti på tillbehören.

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.