- Hem
- Hjälp
- Mobilabonnemang
- Service- och garantiärenden
Service- och garantiärenden
Om mobilen du köpt från Comviq inte fungerar som den ska kan det vara aktuellt att skicka in mobilen till oss för service.
Innan du skickar in din mobil på service
Testa först om du följande åtgärdar felet:
- Börja med att starta om mobilen.
- Ladda batteriet i minst 20 min och starta sen om mobilen igen.
- Gör en fabriksåterställning på mobilen. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.
- Uppdatera till senaste programvaran. Läs mer om hur du gör i mobilens bruksanvisning.
Bifoga kvittot
Kvittot måste alltid skickas med produkten för att reparationen ska omfattas av garantin. Skicka in som papperskopia eller som bifogad fil till service-anmälan.
Garantivillkor
För att en reparation ska omfattas av garantin måste tillverkarens garantivillkor följas. Om felet inte omfattas av garantin får du ett kostnadsförslag för reparationen. Godkänner du inte kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 390 kr.
Följ ditt ärende
När ditt serviceärende är registrerat skickas ett mejl/SMS med en länk så att du enkelt kan se status för din reparation.