Kom igång efter flytt från annan operatör

Har du valt att flytta med ditt nuvarande nummer från en annan operatör får du ett nytt SIM-kort från Comviq. SIM-kortet aktiveras automatiskt efter 10 dagar.

Aktivera SIM-kortet snabbare

Vill du aktivera SIM-kortet snabbare kan du göra det på Mitt Konto. Om mobilen inte kopplar upp mot nätet direkt, kan du testa att starta om den.

Har du fått avslag att flytta ditt nummer?

Vid abonnemang gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS och din order kommer automatiskt att makuleras. Du behöver sedan kontakta din nuvarande operatör och lösa orsaken till den nekade porteringen. När det är gjort kan du lägga en ny order eller kontakta vår kundservice.

Vid kontantkort gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS med information om det. Vi kommer att göra ett nytt försök efter 4 dagar - under den tiden behöver du lösa anledningen till att du blivit nekad. Om det nya försöket också blir nekat kommer du få ett nytt SMS och ordern kommer att makuleras automatiskt.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Relaterade artiklar

Kom igång som ny abonnemangskundKom igång som ny kontantkortskund

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.