Vad är vidarekoppling?
Vidarekoppling är en tjänst som innebär att du kan koppla vidare samtal till ett annat nummer eller en telefonsvarare. Den ingår kostnadsfritt i ditt abonnemang och om du vidarekopplar till ett annat Comviq-abonnemang. Om du vidarekopplar till ett annat fastnätsnummer, eller en annan operatör, debiteras det som ett vanligt samtal enligt prisplanen du ligger på. Tänk på att vidarekoppling endast fungerar om du har ett abonnemang - kontantkort har inte den funktionen.
Vidarekoppling via Mitt konto
På Mitt konto kan du enkelt aktivera vidarekoppling från ett nummer till ett annat.
Såhär gör du för att aktivera vidarekoppling på Mitt konto:
Logga in på Mitt konto
Klicka på Se mer på det nummer du vill koppla vidare
Klicka på Nummerinställningar
Klicka på Hantera vidarekoppling
Välj sedan hur du vill anpassa din vidarekoppling. Du kan enkelt klicka i eller ur om samtalet ska kopplas vidare helt, vid upptaget eller vid ej svar. Fyll i vilket telefonnummer du önskar koppla vidare dina samtal till och klicka sedan på spara.
Vidarekopplingen börjar därefter fungera direkt!
Vidarekoppling via din mobiltelefon
I mobilen går du in där du brukar skriva in nummer för att göra ett samtal. Nedan kan du läsa mer om hur via din mobiltelefon aktiverar, kontrollerar eller tar bort olika typer av vidarekoppling.