Överlåta abonnemang

Hos Comviq är det möjligt att överlåta ett mobilabonnemang. Det innebär att du låter en annan person ta över ditt abonnemang, ihop med dina eventuella rabatter och återstående bindningstid. Befintlig e-faktura eller autodragning följer inte med till den som tar över abonnemanget.

OBS! Försäkra dig om att du inte har några obetalda fakturor innan du gör överlåtelsen. Du hittar dina fakturor i Mitt konto.

Samma regler gäller för överlåtelse som när du tecknar ett nytt abonnemang

  • Personen som tar över abonnemanget behöver vara över 18 år
  • Det görs en kreditkontroll på den som tar över abonnemanget
  • Personen måste vara folkbokförd i Sverige

Överlåta digitalt:

För att överlåta ditt mobilabonnemang via webben följer du den här länken och fyller i den nödvändiga informationen.

Överlåta via blankett:

  1. Skriv ut överlåtelseblanketten.
  2. Fyll i alla efterfrågade uppgifter. Om det behövs ett nytt SIM-kort, ange detta på blanketten.
  3. Både du och den som övertar abonnemanget behöver skriva under blanketten.
  4. Märk kuvertet med ”Överlåtelse” och skicka det till Comviq, 106 66 Stockholm

Överlåtelsen är kostnadsfri och tar omkring 10 dagar från att vi mottagit överlåtelseblanketten. Du får ett SMS när överlåtelsen är klar!

Ladda ner överlåtelseblanketten här

Vad kan vi hjälpa dig med?

Relaterade artiklar

Uppsägning av abonnemangKan jag pausa mitt mobilabonnemang?

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.