Nummerflytt

Flytta ditt nummer till Comviq
Har du valt att flytta med ditt nuvarande nummer från en annan operatör får du ett nytt SIM-kort från Comviq. SIM-kortet aktiveras automatiskt efter 10 dagar.

Har du fått avslag att flytta ditt nummer?

Vid abonnemang gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS och din order kommer automatiskt att makuleras. Du behöver sedan kontakta din nuvarande operatör och lösa orsaken till den nekade porteringen. När det är gjort kan du lägga en ny order eller kontakta vår kundservice.Vid kontantkort gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS med information om det. Vi kommer att göra ett nytt försök efter 4 dagar - under den tiden behöver du lösa anledningen till att du blivit nekad. Om det nya försöket också blir nekat kommer du få ett nytt SMS och ordern kommer att makuleras automatiskt.

Flytta nummer från ett annat personnummer

Om du försöker göra en nummerflytt till Comviq under ett annat personnummer än vad som är registrerat på telefonnumret kommer din nuvarande operatör inte att godkänna flytten.

Hur löser jag det här?

Börja med att ta kontakt med din nuvarande operatör för att kolla upp vem det är som står som ägare till ditt mobilabonnemang och därmed också kan överlåta rättigheterna till det. När det här är ordnat kan du ta kontakt med oss igen så hjälper vi dig med nummerflytten.Du når vår kundservice på telefonnummer: 0772-21 21 21
Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du vill ändra ditt mobilabonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i Comviq-appen under informationen på ditt abonnemang.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.

Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.