Maxpris - Spärra abonnemang för extra kostnader

English version

Du som har mobilabonnemang hos Comviq kan med hjälp av Maxpris sätta en gräns för hur mycket ditt mobilabonnemang får kosta varje månad. Når du gränsen, spärras det som kostar extra. Vad tjänsten gör är att den spärrar övriga köp när det är aktivt för utlandssamtal, SMS-köp och betalsamtal. Dina fria samtal, SMS och MMS inom Sverige är självklart fortfarande kvar.

Hur du slår på Maxpris

Du aktiverar Maxpris i Mitt Konto, under menyvalet betalning. Välj inställningar och sedan Maxpris. Där kan du enkelt slå av och på en spärr på hur mycket (utöver ditt mobilabonnemang) du ska kunna använda till övriga tjänster. Det innebär att den extra kostnaden på din faktura aldrig kan bli högre än det maxpris du väljer.

Du kan välja följande Maxpris:

  • 0 kronor
  • 200 kronor
  • 300 kronor
  • 500 kronor

Tjänsten aktiveras direkt när du slår på det. Men kom ihåg att köp och kostnader som tillkommit före aktivering kommer debiteras på nästkommande månads faktura.

OBS: Maxpris gäller bara för mobilabonnemanget. Mobil och tilläggsabonnemang för smartklocka räknas inte med i maxpris.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Relaterade artiklar

MMS-inställningarOm du inte kan ringa

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.