Flytta ditt nummer till Comviq
Har du valt att flytta med ditt nuvarande nummer från en annan operatör får du ett nytt SIM-kort från Comviq. Du får ett SMS med information om när din nummerflytt sker. SIM-kortet aktiveras automatiskt samtidigt som nummerflytten går igenom. Allt du behöver göra är att byta SIM-kort när det är dags.
Har du fått avslag att flytta ditt nummer?
Vid abonnemang gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS och din order kommer automatiskt att makuleras. Du behöver sedan kontakta din nuvarande operatör och lösa orsaken till den nekade porteringen. När det är gjort kan du lägga en ny order eller kontakta vår kundservice.
Vid kontantkort gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS med information om det. Vi kommer att göra ett nytt försök efter 4 dagar - under den tiden behöver du lösa anledningen till att du blivit nekad. Om det nya försöket också blir nekat kommer du få ett nytt SMS och ordern kommer att makuleras automatiskt.
Flytta nummer från ett annat personnummer
Om du försöker göra en nummerflytt till Comviq under ett annat personnummer än vad som är registrerat på telefonnumret kommer din nuvarande operatör inte att godkänna flytten.
Hur löser jag det här?
Börja med att ta kontakt med din nuvarande operatör för att kolla upp vem det är som står som ägare till ditt mobilabonnemang och därmed också kan överlåta rättigheterna till det. När det här är ordnat kan du ta kontakt med oss igen så hjälper vi dig med nummerflytten.
Tänk på!
Även om du inte har någon bindningstid hos din nuvarande operatör har befintliga abonnemang vanligtvis en månads uppsägningstid. Det kan innebära att du får en sista faktura från din tidigare operatör i form av uppsägningstid.