Hur verifierar jag Mitt Konto?
Du verifierar enkelt ditt konto genom att logga in med BankID i Comviq-appen eller på Mitt Konto.
Vad händer när jag verifierar Mitt Konto?
När du verifierar ditt konto med BankID kommer alla tjänster och produkter som är kopplade till ditt personnummer synas som vanligt när du loggar in på Mitt Konto.
Har du hand om någon annans fakturor måste du göra en överlåtelse till ditt personnummer för att de ska följa med till ditt konto. Du kommer sen enkelt kunna fortsätta att sköta alla fakturor.
Vad händer om jag inte verifierar Mitt Konto med BankID?
Eventuella autobetalningar kommer avslutas och du kommer behöva betala dina fakturor manuellt via Plusgiro om du inte verifierat ditt konto innan den 23 februari 2022. Beroende på dina inställningar levereras fakturorna antingen via mejl eller som pappersfaktura. Du kan se och ändra dina inställningar på Mitt Konto.
För att aktivera autobetalning igen behöver du först verifiera dig med BankID. Det gör du enkelt när du loggar in. När du gjort det kan du aktivera autobetalning inne i Mitt Konto.
Så skaffar du BankID
Du skaffar ett BankID direkt via din bank. Beställningen skiljer sig åt lite mellan olika banker. Logga in på din internetbank och läs mer om hur du beställer BankID hos din bank.