Säkrare och tryggare upplevelse
För oss är det viktigt att hela tiden göra våra tjänster bättre och säkrare. Därför kommer vi gå över till att kunder måste verifiera sina konton med BankID.Hur verifierar jag Mitt Konto?
Du verifierar enkelt ditt konto genom att logga in med BankID i Comviq-appen eller på Mitt Konto.
Vad händer när jag verifierar Mitt Konto?
När du verifierar ditt konto med BankID kommer alla tjänster och produkter som är kopplade till ditt personnummer synas som vanligt när du loggar in på Mitt Konto.
Har du hand om någon annans fakturor måste du göra en överlåtelse till ditt personnummer för att de ska följa med till ditt konto. Du kommer sen enkelt kunna fortsätta att sköta alla fakturor.
Vad händer om jag inte verifierar Mitt Konto med BankID?
Eventuella autobetalningar kommer avslutas och du kommer behöva betala dina fakturor manuellt via Plusgiro om du inte verifierat ditt konto innan den 23 februari 2022. Beroende på dina inställningar levereras fakturorna antingen via mejl eller som pappersfaktura. Du kan se och ändra dina inställningar på Mitt Konto.
För att aktivera autobetalning igen behöver du först verifiera dig med BankID. Det gör du enkelt när du loggar in. När du gjort det kan du aktivera autobetalning inne i Mitt Konto.
Så skaffar du BankID
Du skaffar ett BankID direkt via din bank. Beställningen skiljer sig åt lite mellan olika banker. Logga in på din internetbank och läs mer om hur du beställer BankID hos din bank.
Vad behöver du hjälp med?
Välj en kategoriHåll koll på din surf
Vanliga frågor
Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.
Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.
SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.
Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.
Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.
Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.
Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.
Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.
Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.
Om du har ett mobilabonnemang kan du aktivera vår tjänst Maxpris via Mitt Konto. Då kan du själv bestämma ett maxbelopp för vad ditt abonnemang får kosta varje månad. Du kan till exempel välja att det inte ska kosta mer än den vanliga månadsavgiften, men också sätta ett lite högre maxpris.
Ett bra sätt att skydda sig mot höga kostnader när du är utanför EU/EES är att använda våra Surfpaket. Med paketen får du billigast möjliga utlandssurf till ett fast pris. När surfen i paketet är slut väljer du själv om du vill köpa mer eller inte. Inom EU/EES ingår fri roaming för de flesta av våra abonnemang och kontantkort.
Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer