Du ansvarar själv för att ange rätt mobilnummer innan du genomför en tankning. Comviq eller den kund som råkat få sitt nummer tankat av dig står inte som ansvarig om du har skrivit in fel mobilnummer. Det går inte att återbetala den felaktiga tankningen.Om du vet vilket nummer du har gjort en felaktig tankning på, försök att komma i kontakt med den personen och se om ni kan reda ut det hela mellan er.
Dubbelkolla alltid numret innan du godkänner
Det bästa sättet att få det rätt från första början är att logga in på Mitt Konto och lägga till dina nummer för att göra en säkrare betalning. När du då ska tanka nästa gång finns dina nummer förvalda och minimerar risken att tanka till fel nummer.
Vart hittar jag transaktionsnummer om jag tankar via internetbank?
Ditt transaktionsnummer kan du se på din internetbank och det är olika långt beroende på vilken bank du har:
Nordea: 12 tecken
Swedbank: 12 tecken
SEB: 10 tecken
Handelsbanken: 8 tecken