Skador, öppet köp och ångerrätt

Öppet köp och ångerrätt

Har du ångrat dig? Om du köper en vara eller tjänst av Comviq har du rätt att ångra dig om du meddelar Comviq inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Du står då för returkostnad och har ansvar för paketet tills den har tagits emot av oss. Om du vill ångra ditt köp är det enklast att kontakta Kundservice.

Tänk på att så fort du börjar använda mobilen eller tjänsten kan du bli skyldig att ersätta Comviq för den del du använt, till exempel samtalsavgifter, dataförbrukning osv.

Skadat gods vid leverans

Om din vara är fysiskt skadad vid leverans eller om emballaget är trasigt och du vill reklamera din beställning behöver du kontakta Kundservice.

Skada på din mobil

Om din mobil inte fungerar efter att du har börjat använda den försök med dessa åtgärder:

  1. Ladda din mobil i 20 minuter och testa sedan att starta om din mobil.
  2. Gör en återställning av alla inställningar. Hur du gör för att återställa din mobil hittar du i manualen för din mobil.
  3. Om du har en smartphone, uppgradera till den senaste programvaran. Instruktioner för hur du uppgraderar hittar du i din mobils manual.

Obs! Tänk på att säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat du vill spara samt att plocka ut SIM-kortet. Ta av eventuellt mobilskal eller displayskydd innan du genomför ovan testar samt skickar in din mobiltelefon.

Om inget av ovanstående fungerar, registrerar du ett serviceärende genom att gå in på https://service.datrepair.de/comviq-reparation och följ instruktionerna. Tänk på att du kommer behöva ha tillgång till ditt kvitto för att kunna genomföra din anmälan!

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.