Glömt att betala fakturan

Har du glömt betala fakturan? Här kan du läsa mer om hur du snabbast kan betala den och vad som händer om fakturan inte betalas.
Karim sitter i fotölj med fötterna på fotpall och använder en surfplatta, ombonat vardagsrum, krukväxt i bakgrunden, rosa vägg
Betala snabbast med Swish!

Har du glömt att betala din faktura behöver du betala den så fort som möjligt

  • Snabbaste sättet att betala din faktura är via Swish eller kontokort. Din betalning registreras då direkt och ditt abonnemang börjar automatiskt fungera som vanligt igen inom 15 minuter.
  • Väljer du att betala via Plusgiro kan det ta 2-3 vardagar innan vi registrerar betalningen. Ditt abonnemang öppnas upp först när betalningen är mottagen. Tänk på: Ditt abonnemang kan inte öppnas upp innan vi registrerat din betalning.
  • För att betala via kontokort eller Swish - Logga in på Mitt konto.
Karim sitter i fotölj med fötterna på fotpall och använder en surfplatta, ombonat vardagsrum, krukväxt i bakgrunden, rosa vägg

Vad händer om jag glömmer att betala min faktura?

Om din faktura inte är betald på förfallodagen kommer vi påminna dig via SMS och brev. Du kommer även få en påminnelseavgift på 60 kronor på din nästkommande faktura. Såhär ser processen ut: SMS-påminnelse SMS och brev skickas om fakturan inte är betald på förfallodagen. SMS-påminnelse nr 2 Om fakturan inte betalats efter den första påminnelsen, skickas ytterligare en SMS-påminnelse. Abonnemang stängs Om betalning inte inkommer efter den andra påminnelsen stängs ditt abonnemang och förblir stängt tills vi mottagit betalningen. Inkasso Fyra dagar efter att abonnemanget stängts går fakturan vidare till inkasso. Påminnelseavgift En påminnelseavgift på 60 kronor läggs till på din nästkommande faktura.
Frågor om inkasso? Kontakta inkassobolaget!

Faktura hos inkasso

  • Har din faktura gått till inkasso måste du betala fakturan som du får från inkassobolaget Sergel, du ska då inte betala fakturan till Comviq.
  • Ditt abonnemang öppnas igen när inkassobolaget meddelar oss att de mottagit betalningen. Det tar cirka 2-3 vardagar.
  • Har du frågor kring en faktura som gått till inkasso ska du kontakta inkassobolaget Sergel. Se kontaktuppgifter nedan.
  • Kontakta inkasso

    Öppettider Sergel inkasso
    Måndag – Fredag kl: 9-17
    0771-77 55 00
  • Mitt konto

    • Se information om dina tjänster.
    • Följ din surfförbrukning.
    • Få guidning för din utrustning.
    • Betala dina fakturor och mycket mer.
    Logga in