Har du glömt att betala din faktura behöver du betala den så fort som möjligt. Det snabbaste sättet att betala en sen faktura är att betala med kort eller Swish via Comviq-appen eller på Mitt Konto. Din betalning registreras direkt och ditt abonnemang börjar fungera som vanligt igen. Väljer du att betala fakturan via PlusGiro kan det ta 2-3 dagar innan vi får betalningen.
Vad händer om jag glömmer att betala min faktura?
Om din faktura inte är betald på förfallodagen påminner vi dig alltid via SMS. Kommer betalningen inte in efter det får du påminnelse via brev (vår påminnelseavgift är 60 kr) samt ytterligare SMS-påminnelser. Därefter stängs abonnemanget av och efter tre arbetsdagar skickas slutligen fakturan vidare till inkasso.
Avgiften läggs alltid på din faktura månaden efter du varit sen. Du kan alltid se status på din faktura inne på Mitt Konto eller i Comviq-appen.
Faktura hos inkasso
Om din faktura har skickats till inkasso måste du betala fakturan som du får från inkassobolaget, du ska alltså inte betala fakturan till oss. Ditt abonnemang öppnas när inkassobolaget har informerat oss om att fakturan är betald. Detta tar vanligtvis 3 arbetsdagar från din betalning.
Har du frågor kring en faktura som har skickats till inkasso behöver du kontakta inkassobolaget.
Har din faktura skickats till inkasso 2024-10-29 eller senare ska du kontakta Sergel Inkasso på 0771-77 55 00.
Har din faktura skickats till inkasso före 2024-10-29 ska du kontakta Alektum Group på 031-393 29 33.