Autobetalning

Information om hur du registrerar eller ändrar betalkort för autobetalning.

Tänk på att om du har E-Faktura aktiverat så behöver du först logga in på din internetbank och inaktivera E-Faktura innan du kan aktivera autobetalning.

Psst! Om du har Nordea som bank behöver du öppna ditt betalkort för internetköp undertiden som du registrerar kortet för autobetalning läs mer här: Ny rutin för internetköp hos Nordea.

Registerara/ändra betalkort för autobetalning via

  1. Logga in i Comviq-appen.

  2. Tryck på Översikt nere till vänster.

  3. Tryck på det abonnemang som du vill aktivera Autobetalning på.

  4. Tryck på kugghjulet uppe till höger.

  5. Tryck på Autobetalning alternativt Fakturainställning och sen Autobetalning.

  6. Tryck på det betalkort du vill använda för Autobetalning. Har du inget sparat betalkort eller vill registrera ett nytt så följ guiden Registerera ett nytt betalkort här nedanför.

  7. Tryck på STARTA.

  8. Klart!

Registera ett nytt betalkort.

  1. Tryck på Betala med nytt kort.

  2. Tryck på STARTA.

  3. Följ instruktionerna för att lägga till ditt betalkort. (Psst! Om du behöver godkänna registreringen med BankID så står det att det kommer dras 1 SEK, detta är bara en reservation som släpps när betalkortet är godkänt.)

  4. Tryck på det betalkort du vill använda för Autobetalning.

  5. Tryck på STARTA.

  6. Klart!

  1. Logga in på Mitt Konto.

  2. Klicka på Betalning.

  3. Klicka på Inställningar.

  4. Klicka på Autobetalning.

  5. Beroende på hur det ser ut så klicka på Ändra för det abonnemang du vill aktivera autobetalning eller Aktivera.

  6. Välj det kontokort som du vill använda för autobetalning (har du inget betalkort inlagt eller vill byta till ett nytt klickar du på LÄGG TILL KORT och följer instruktionerna).

  7. Klicka på AKTIVERA och sen på AKTIVERA AUTOBETALNING alternativt klicka SPARA (om du redan hade Autobetalning aktiverat och bara bytte betalkort).

  8. Klart!

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.