Saldo efter byte från kontantkort till abonnemang

Vill du byta från ett kontantkort till ett abonnemang hos Comviq så för vi självklart över det som finns kvar på ditt saldo.

Skulle du vara i behov av att beställa ett nytt SIM-kort med samma nummer som tidigare kommer saldot att följa med till det nya SIM-kortet.

Från kontant till abonnemang

Om du har kvar saldo på ditt kontantkort och byter till ett abonnemang hos Comviq så kommer saldot att flyttas över till ditt nya abonnemang. Saldot kommer att läggas som en pott på det nya abonnemanget som sen kommer att dras mot kommande fakturor.

Byte av operatör

Om du däremot flyttar ditt nummer till en annan operatör kommer inte ditt saldo att följa med utan försvinner då helt.

Karim sitter tillbakalutad i en stol utanför kiosken och kollar nöjt på sin mobil.

Håll koll på din surf

Inne på Mitt Konto kan du enkelt se hur mycket du har surfat och vad du har kvar.

Vanliga frågor

Med våra mobilabonnemang ringer, SMS:ar och MMS:ar du helt fritt inom Sverige. Det ingår även surf inom EU/EES beroende på vilket abonnemang du har valt.

Surf med 5G når hastigheter upp till 100 Mbit/s, det ingår i alla mobilabonnemang och allt du behöver är en mobil med stöd för 5G.

SIM-kortet skickas till din brevlåda. Det brukar ta 1-3 vardagar.

Om du har ett abonnemang som tillåter dig att ringa utomlands betalar du inget extra utöver din vanliga månadskostnad om du ringer inom EU/EES.

Om du befinner dig utomlands i övriga världen ringer du till en rörlig kostnad som läggs på din faktura i efterhand. Välj land ovanför på den här sidan för att se priser. Du kan också välja att köpa ett utlandspaket där utlandssamtal ingår. Har du abonnemanget GO behöver du ha +Saldo.

Om du har något av våra största abonnemang eller kontantkort så ingår fria samtalsminuter till utlandet. Läs mer här.

Med Resesurf surfar du till ett dagligt fast pris. Varje dag (kl 00:00 svensk tid) får du 1GB surf. Detta för endast 79 kr per dag.

Om du vill ändra abonnemang gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Fakturan kommer till din mejl. I Mitt Konto eller appen kan du ändra till något annat betalsätt.