Abonnemang och kontantkort som är registrerade med BankID
När du skaffar abonnemang eller registrerar ditt kontantkort med BankID så skapas ett konto automatiskt. Allt du behöver göra är att logga in på Mitt Konto eller Comviq-appen med BankID så finns alla dina tjänster och produkter där.
Kontantkort som INTE är registrerade med BankID
Om du inte registrerat ditt kontantkort med BankID så rekommenderar vi att du registrerar registrerar det på nytt och använder BankID för att du ska få ut så mycket som möjligt av Mitt Konto och Comviq-appen. Har du inte BankID så kan du skapa konto med din mejladress, men tänk på att funktionaliteten via Mitt Konto och Comviq-appen kommer vara begränsad.
Så här skapar du ett konto med mejladress och lösenord:
Gå till: Skapa ett konto.
Fyll i fälten Mejladress, Lösenord och Verifiera Lösenord.
Klicka på SKAPA NYTT KONTO.
Du får nu ett mejl, klicka på bekräftelselänken i mejlet.
Klart! Du kan nu logga in.
Du kan nu lägga till ett kontantkort genom att klicka på LÄGG TILL PRODUKT och följa instruktionerna. OBS! Alla konton har tvåstegsverifiering aktiverat när du loggar in med mejladress och lösenord. Det innebär att efter att du loggat in med mejladress och lösenord så skickar vi ett mejl eller SMS med en kod till dig som du behöver ange för att fullfölja inloggningen.