Tanka ett kontantkort
Det finns flera sätt du kan ladda och fylla på på ditt kontantkort, här går vi igenom de olika sätten.
Registrera kontantkort

Tanka i Comviq-appen

Tanka på Comviq.se

Tanka med ett värdebevis
Vanliga frågor
Om din surf tar slut behöver du köpa mer surf eller tanka en ny prisplan. Du kan alltså inte surfa vidare till en rörlig taxa, även om du har ett saldo på ditt kontantkort. Om du har ett saldo och giltighetstiden för din prisplan löper ut (dvs din prisplan ändras till Bas) så kommer din surf att börja fungera igen men till ett rörligt pris. Tänk på att om din surf tagit slut behöver du ansluta till WiFi om du vill kunna göra en tankning från din mobil.
OBS! Detta gäller inte om du har prisplanerna Standard eller Kompis, med dessa prisplaner surfar du alltid vidare ett till rörligt pris efter att surfen tagit slut så länge du har ett saldo.
Exakt vilka priser som gäller beror på vilken prisplan du har tankat. Du kan se alla priser här.
Om giltighetstiden* för din nuvarande prisplan går ut så ändras prisplanen till Bas. Om du har ett saldo så behåller du det.
*När du tankar får du den giltighetstid som tankningen innehåller. Tankar du innan giltighetstiden har gått ut så förlängs giltighetstiden, mer om detta kan du läsa här. Exakt vilken giltighetstid du har ser du enkelt i Comviq-appen eller på Mitt konto.
Har du råkat tanka på fel nummer så kontaktar du vår kundservice via chatten som hjälper dig vidare.
Det är viktigt att du tankar kontantkortet minst en gång per år för att hålla det aktivt. Om kortet inte tankas kommer det att stängas av och kan inte återaktiveras efter att giltighetstiden har löpt ut.
Via appen eller mitt konto kan du enkelt se när du senast tankat ditt kontantkort.
Ring: *110*värdebeviskod#. Tänk på att det måste göras på den mobil som kontantkortet sitter i.
Exempel: *110*1234567890123# lur
Tanka någon annans kontantkort med ett värdebevis
Ring: *110*värdebeviskod*telefonnumret du vill ladda på#.
Exempel: *110*1234567890123*0712345678# lur
Du kan kolla saldo genom att ringa *111#.
Ditt saldo visas också i Comviq-appen och på Mitt konto om du har registrerat ditt kontantkort med BankID. Har du registrerat ditt kontantkort på något annat sätt behöver du koppla kontantkortet till Mitt Konto först, hur du gör kan du läsa här.
Logga in på Mitt Konto
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer