- Hem
- Hjälp
- Mobilabonnemang
- Bindningstid och uppsägningstid för abonnemang
Bindningstid och uppsägningstid för abonnemang
Vi försöker göra det lätt för dig genom att inte ha några bindningstider, eller någon uppsägningstid. Det förutsätter att du endast köper ett Comviq-abonnemang - utan en mobil med avbetalningsplan.
Bindningstid om du köper en mobil
Om du köper ett mobilabonnemang tillsammans med en mobil på 24 eller 36 månaders avbetalning så har du 24 månaders bindningstid. När bindningstiden har gått ut och du vill säga upp ditt abonnemang behöver du ta kontakt med Kundservice så får du hjälp med det.
Jag har kvar bindningstid på mitt abonnemang - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?
Ja, om du har mindre än en månad kvar på din bindningstid kan du förlänga ditt abonnemang och köpa en ny mobil med avbetalningsplan.
Jag har mer än tre månader bindningstid kvar på min avbetalning - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?
Du har två val:
- Vänta till att du har en månad kvar
- Kontakta kundservice och be om en slutfaktura på din nuvarande avbetalningsplan. Be samtidigt om att få en förlängning. Din nästa faktura kommer då att innehålla slutkostnaden för ditt nuvarande abonnemang plus den eventuellt förhöjda avgiften för ditt nya abonnemang med mobiltelefon.
För mer information om just din bindningstid är det bara att logga in på Mitt Konto för mer information.
Vad händer om jag köper en ny mobil när jag har kvar delbetalningar på min tidigare mobil?
Har du kvar delbetalning på din förra mobil och beställer en ny mobil kommer du få två delbetalningar under perioden som är kvar.
Vad kan vi hjälpa dig med?
Relaterade artiklar
Kan jag pausa mitt mobilabonnemang?Uppsägning av abonnemangNågot annat?
Chatta med oss
Tisdag - Fredag 09.00 - 17.00
Lördag 09.00 - 15.00
Mejla oss
Få svar inom 3-4
arbetsdagar.
Ring oss
Måndag - Fredag: 09.00 - 17.00
0772-212121