- Hem
- Hjälp
- Betalning och leverans
- Glömt att betala faktura
Glömt att betala faktura
Har du glömt att betala din faktura behöver du betala den så fort som möjligt. Det snabbaste sättet att betala en sen faktura är att betala med kort eller Swish via Comviq-appen eller på Mitt Konto. Din betalning registreras direkt och ditt abonnemang börjar fungera som vanligt igen. Väljer du att betala fakturan via PlusGiro kan det ta 2-3 dagar innan vi får betalningen.
Vad händer om jag glömmer att betala min faktura?
Om din faktura inte är betald på förfallodagen påminner vi dig alltid via SMS. Kommer betalningen inte in efter det får du påminnelse via brev (vår påminnelseavgift är 60 kr) samt ytterligare SMS-påminnelser. Därefter stängs abonnemanget av och efter tre arbetsdagar skickas slutligen fakturan vidare till inkasso.
Avgiften läggs alltid på din faktura månaden efter du varit sen. Du kan alltid se status på din faktura inne på Mitt Konto eller i Comviq-appen.
Faktura hos inkasso
Om din faktura har skickats till inkasso måste du betala fakturan som du får från inkassobolaget. Ditt abonnemang öppnas när inkassobolaget har informerat oss om att fakturan är betald. Detta tar vanligtvis 3 arbetsdagar från din betalning.
Något annat?
Chatta med oss
Tisdag - Fredag 09.00 - 17.00
Lördag 09.00 - 15.00
Mejla oss
Få svar inom 3-4
arbetsdagar.
Ring oss
Måndag - Fredag: 09.00 - 17.00
0772-212121