Jag har flyttat mitt nummer från en annan operatör

SIM-kort
  1. Aktivera ditt SIM-kort. Det gör du genom att logga in på Mitt konto med inloggningsuppgifterna du fick via email när du genomförde beställningen. Aktiveringen kan ske tidigast nästkommande arbetsdag.
  2. När ditt SIM-kort är aktiverat, sätt in det i din mobil.
  3. Sätt på mobilen och slå din PIN-kod (du hittar den under skrapytan på det plastkort som ditt SIM-kort satt i).
  4. Klart!

Mitt konto

"Mitt konto" hjälper dig att hålla koll på och administrera ditt abonnemang.
Här kan du bland annat göra följande:

  • Se alla dina fakturor
  • Följa din dataförbrukning
  • Hitta din PUK-kod
  • Se detaljspecifikation på dina samtal och SMS
  • Administrera till exempel dolt nummer och telefonsvarare
  • Chatta med kundservice

Logga in på Mitt Konto

Faktura

Fakturan skickas månadsvis via email (0 kr) eller vanlig post (39 kr) beroende på vilket val du gjorde vid din beställning. Dessutom hittar du alltid din faktura på Mitt konto. På comviq.se/faktura har vi samlat all information du behöver om din faktura. Där finns också en fakturahjälp som guidar dig genom fakturans olika delar.

Surf

Om du får slut surf och behöver mer kan du köpa till surfpaket.
Läs mer här

Kundservice

comviq.se/kundservice hittar du svar på de vanligaste frågorna som kommer in till vår Kundservice. Där kan du även chatta med oss mellan 09:00 - 17:00 på vardagar och 09:00 - 15:00 på lördagar. Föredrar du så kan du även ringa Kundservice måndag till fredag mellan 09:00 - 17:00.

Har du bråttom att få hjälp? Testa gärna vår chatbot Viq där du får svar direkt - dygnet runt alla dagar i veckan.

Ladda ner vår app