Kom igång som ny kontantkortskund

English version

Det ska inte vara så komplicerat att komma igång med kontantkort. Därför har vi nedan försökt skapa en enkel Kom igång-guide där du får information om ditt SIM-kort, hur du tankar och lite annat smått och gott.

1. Kolla status på din leverans

Du kan enkelt följa din leverans och se status på den direkt här på comviq.se. Har du redan fått din leverans? Fortsätt då till steg 2.

Kolla din leveransstatus

Läs mer om leveranstiden

2. Sätt in ditt SIM-kort i mobilen

Vi skickar alltid ut ett trippel-SIM som passar alla tänkbara mobiler, gamla som nya. Du trycker enkelt ut den storlek som passar just din mobil. Spara de andra delarna, de kan komma till användning om du någon gång behöver byta mobil.

3. Registrera och aktivera SIM-kortet

Nummerflytt från annan operatör?

Aktivering av SIM sker automatiskt tio dagar efter din beställning.

Valt ett nytt nummer?

När du beställer ett kontantkort på comviq.se registreras kortet automatiskt. När du får hem ditt kontantkort är det bara att sätta in det i mobilen och göra din första tankning.

Har du hämtat upp kontantkortet i en butik behöver du registrera kontantkortet innan du kan tanka det.

4. Tanka på comviq.se

Innan du kan använda kontantkortet för att ringa, ta emot samtal eller surfa behöver kortet tankas.

För att tanka första gången behöver du vara ansluten via wifi.

Tanka enkelt här

5. Ladda ner vår app

I Comviq-appen kan du hålla stenkoll på din förbrukning och ditt saldo. Ladda ner och testa!

Hämta i App Store Ladda ner på Google Play

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.