Din integritet hos Comviq

För oss på Comviq har det alltid varit viktigt att dina personuppgifter hanteras på ett tryggt och schysst sätt.

Här kan du läsa mer om GDPR, hur vi behandlar personuppgifter och om dina rättigheter.

Om GDPR

GDPR är en dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation) som började gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR kommer inte påverka dina tjänster hos oss på Comviq men däremot får du större möjlighet att bestämma över dina personuppgifter.

Du kan läsa om alla dina rättigheter, och annan information som rör dina personuppgifter, i vår integritetspolicy.

Vad är ett samtycke och hur ändrar jag det?

Samtycke är en av de lagliga grunderna för att vi ska få behandla dina personuppgifter enligt GDPR. Som kund hos Comviq kan du till exempel välja att ge ditt samtycke för behandling av trafikuppgifter för direktmarknadsföring. Det här gör vi för att kunna skicka erbjudanden som är specialanpassade för dig och hur du använder dina tjänster hos oss.

Om du vill ändra ditt samtycke gör du det enkelt i dina inställningar.

Om du inte vill ha direktmarknadsföring eller delta i våra kundundersökningar

Om du inte vill ha erbjudanden från oss, eller delta i kundundersökningar, har du rätt att tacka nej. Du gör det enkelt i dina inställningar.

Hur vi samlar in personuppgifter

Vi vill alltid utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. Så att du även i fortsättningen ska kunna få riktigt schyssta erbjudanden. För att kunna göra det behöver vi samla in och behandla dina personuppgifter. Vi samlar bland annat in personuppgifter när du blir kund hos oss, när du använder våra tjänster och genom cookies.

Vad vi använder personuppgifter till

Det finns flera anledningar till att vi använder dina personuppgifter men framförallt handlar det om att vi behöver dem för att kunna tillhandahålla dig med våra tjänster och produkter.

Andra anledningar till att vi använder dina personuppgifter är, som vi nämnde ovan, för att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter (genom kundundersökningar) och skicka erbjudanden som är skräddarsydda efter dig (genom direktmarknadsföring).

Hur länge vi sparar dina personuppgifter

De uppgifter som vi samlar in och som genereras när du använder våra tjänster och produkter behandlas för olika ändamål. De sparas därmed också under olika lång tid beroende på vad de ska användas till och våra skyldigheter enligt lag. I vår integritetspolicy kan du läsa hur länge olika uppgifter sparas.

Dina rättigheter

Som kund hos Comviq har du ett antal rättigheter som innebär att du kan få information och kontroll över dina egna personuppgifter:

Rätt till information och tillgång till dina personuppgifter

Du har rätt att begära information kring om, och hur, vi behandlar några personuppgifter om dig.

Rätt till rättelser

För oss är det viktigt att vi har rätt personuppgifter om dig. Om något inte skulle stämma har du rätt att få uppgifterna rättade och du har även rätt att lägga till uppgifter som eventuellt saknas.

Rätt att bli raderad

Du har i vissa fall rätt att begära att dina personuppgifter raderas. Det kan exempelvis handla om att uppgifterna inte längre behövs för det syfte som de först samlades in för. Du kan läsa om fler fall där du har rätt att bli raderad i vår integritetspolicy.

Rätt att göra invändningar

Du har alltid rätt att göra invändningar mot att dina uppgifter används för direktmarknadsföring. Om du invänder mot det här kommer vi inte längre använda dina personuppgifter för det.

Rätt till begränsning av behandling

Du har i vissa fall rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas. Det kan exempelvis handla om den period/tid det tar för oss att kontrollera om dina personuppgifter stämmer, om du menar att dem inte gör det. Du kan läsa mer om de olika fallen i vår integritetspolicy.

Rätt till dataportabilitet

Du har rätt att begära att få dina personuppgifter i ett maskinläsbart format. Det här gäller personuppgifter som du har lämnat du har till oss och som exempelvis behandlas med stöd av ditt samtycke.

Om du vill utnyttja någon av dina rättigheter

För att utnyttja någon av dina rättigheter måste du kontakta Comviqs kundservice via chatten eller på telefon: 0772-21 21 21.

Vem kan jag kontakta för frågor om behandling av mina personuppgifter?

Vårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Om du har frågor tex. om hur vi behandlar dina personuppgifter rekommenderar vi dig att i första hand kontakta vår kundservice på Comviq på telefonnummer 0772-212121. Men du kan också kontakta vår DPO direkt gällande hur Comviq behandlar dina personuppgifter, genom att mejla till dposweden@tele2.com.

Bilagor

Vad kan vi hjälpa dig med?

Relaterade artiklar

ÅngerrättCookiepolicyDin säkerhet

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.