Felsökning Comviq Surf WiFi

Observera att vi på Comviq inte längre säljer modem. Informationen är för kunder som fortfarande har ett Comviq-modem hemma.


Om du har problem med att koppla upp dig mot Comviq Surf Wi-FI så felsök genom följande steg:

1. Har du aktiverat den trådlösa funktionen på datorn?
Ja, gå till nästa fråga.
Nej, aktivera den (Aktiveringen är olika beroende på dator.Ibland finns det på någon av FX-tangenterna och ibland som en separat knapp). Gå därefter till nästa fråga.

2. Sök efter trådlösa nätverk, brukar finnas en ikon längst ner till höger i aktivetetsfältet som heter ”wireless Network connection”.Dubbelklicka på den och kontrollera om Comviq-Wi-Fi-XXXX (Där XXXX är "unikt" för varje modem).Fanns den med?
Ja, gå till nästa fråga.
Nej, testa modemet på en annan dator. Fungerar det på annan dator så kontakta kundservice för att få hjälp att ställa ner krypteringen på modemet.

3. Testa att välja Comviq-Wi-Fi-XXXX (Där XXXX är "unikt i listan. Fungerar det att koppla upp på den?
Nej, testa modemet på en annan dator.
Fungerar det där behöver du kontakta en datasupport.
Är det samma problem där behöver du kontakta Comviqs kundservice.
Ladda ner vår app
Stäng

Vi har cookies för bästa upplevelse

Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer om cookies