Nu får du som har abonnemang fortsatt dubbel surf
ända fram till påsk 2018.

SMS-inställningar

Behöver du hjälp med dina SMS-inställningar följer du stegen nedan.

1. Kolla om det finns några driftsstörningar här.

2. Se till att du har rätt meddelandecentralnummer. Detta ska vara +46707990001. Om numret inte stämmer lägger du in det på din mobil. Hur du gör detta beror på vilken telefonmodell du har. Se nedan instruktioner för olika telefontillverkare.

3. Testa också att radera de meddelanden som ligger i utkorgen och starta därefter om mobilen. Ibland måste mobilen sättas i flygplansläge/offlineläge för att du ska kunna radera meddelanden.

Samsung
Om du inte kan skicka SMS behöver du se till att rätt meddelandecentralnummer är inlagt. Numret som ska finnas inlagt är +46707990001.
Alla Samsungtelefoner har olika inställningar. Vi kan därför inte förklara exakt hur du kontrollerar meddelandecentralnumret på just din mobil. Du kan dock testa med att klicka på ikonen för SMS, därefter på menyknappen och slutligen på inställningar. Bläddra tills du kommer till rubriken Meddelandecentral. Ta kontakt med din telefontillverkare om du inte hittar numret.

iPhone
Om du inte kan skicka SMS behöver du se till att rätt meddelandecentralnummer är inlagt. Numret som ska finnas inlagt är +46707990001.För att kontrollera att numret i din iPhone stämmer kan du testa att knappa in *#5005*7672# och trycka på lur. Om numret är fel knappar du in **5005*7672*46707990001# och trycker på lur.

HTC
Om du inte kan skicka SMS behöver du se till att rätt meddelandecentralnummer är inlagt. Numret som ska finnas inlagt är +46707990001.Det kan dock variera var du hittar detta i din HTC-telefon. Du kan testa att gå in under Meddelanden > Inställningar > Textmeddelanden > Servicecenter. Ta kontakt med din telefontillverkare om du inte hittar numret.

Om du har kontantkort kolla att du har pengar på saldot. Detta gör du enkelt i appen eller genom att logga in här på comviq.se.





FÅ KOLL PÅ SAMTAL OCH SURF MED VÅR SMIDIGA APP!