Kom igång efter flytt från annan operatör

Har du valt att flytta med ditt nuvarande nummer från en annan operatör får du ett nytt SIM-kort från Comviq. SIM-kortet är inte aktiverat när du får det eftersom nummerflytten inte är klar.

Du kommer att få att SMS från oss med det exakta datumet för när nummerflytten kommer ske. Flyttar du ditt nummer från Tele2 till Comviq så kommer flytten ske cirka 5 dagar efter din beställning.

Dagen innan aktiveringen sker får du ett SMS till ditt befintliga SIM-kort med information om när det är dags att byta till det nya kortet.

Aktivera SIM-kortet snabbare
Vill du aktivera SIM-kortet snabbare kan du logga in på Mitt konto och klicka på ”Aktivera SIM” i menyn till vänster. Om mobilen inte kopplar upp mot nätet direkt, kan du testa att starta om den.

Har du fått avslag att flytta ditt nummer?Vid abonnemang gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS och din order kommer automatiskt att makuleras. Du behöver sedan kontakta din nuvarande operatör och lösa orsaken till den nekade porteringen. När det är gjort kan du lägga en ny order eller kontakta vår kundservice.



Vid kontantkort gäller: Om du fått avslag på att flytta ditt nummer kommer du få ett SMS med information om det. Vi kommer att göra ett nytt försök efter 4 dagar - under den tiden behöver du lösa anledningen till att du blivit nekad. Om det nya försöket också blir nekat kommer du få ett nytt SMS och ordern kommer att makuleras automatiskt.




Få koll på samtal och surf med vår smidiga app!
Stäng

Vi har cookies för bästa upplevelse

Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer om cookies