Nu får du som har abonnemang fortsatt dubbel surf
ända fram till påsk 2018.

Mobil betalning med WyWallet

WyWallet är varumärket för den tjänst som erbjuder mobila betalningar som tillhandahålls av Tele2, Comviq, Telia, Halebop, Telenor och 3 tillsammans. Det kostar inget att ha ett WyWallet-konto. Med WyWallet kan du betala för SMS-köp, handla på nätet och i appar.


Gå in på comviq.se/wywallet för mer information eller läs texten nedan!

Var kan jag betala med WyWallet?

Alla SMS-köp till 72-nummer kan betalas med WyWallet. När du handlar på nätet och i appar framgår det i listan av betalsätt om du kan betala med WyWallet.

Hur blir jag WyWallet-kund?
Om du gör två SMS-köp till 72-nummer blir du automatiskt WyWallet-kund. Annars kan du gå in på www.wywallet.se och registrera dig.

Vad måste jag ha för att bli WyWallet-kund?
WyWallet kan användas oavsett om du har abonnemang eller kontantkort, men du måste vara kund till följande operatörer: Telia, Tele2, Telenor, 3, Comviq, Halebop eller Hallon.

Hur betalar jag mina köp med WyWallet?
De flesta har tre alternativ:
1. Låt köpen belasta din mobilfaktura (Endast för privata abonnemangskunder och vissa kontantkortskunder).
2. Låt köpen belasta ditt WyWallet-konto, till vilket du kopplat ett bank- eller kreditkort.
3. Låt köpen belasta din WyWallet Faktura, en separat kontokredit.

Kan jag ha fler telefonnummer/nummer knutna till mitt WyWallet-konto?
Ja, det kan du. Ditt konto är personligt och du är, som kontohavare hos WyWallet, enskilt ansvarig för ditt konto och ditt lösenord.

Hur gammal måste jag vara för att ansöka om ett WyWallet-konto?
Du måste vara över 16 år för att få ansöka om ett WyWallet-konto. Om du är under 16 år så krävs målsmans godkännande.

Kan jag ha fler WyWallet-konton samtidigt?
Nej, det kan du inte. Det är endast möjligt att ha ett konto per kund.

Varför kan jag inte göra ett SMS-köp?
Du måste ha aktiverat ditt nummer för mobila betalningar hos din mobiloperatör innan du kan slutföra ett SMS-köp.

Hur ångrar jag mitt köp?
Om något är fel på produkten som du köpt och betalat med WyWallet så skall du kontakta leverantören av produkten, alltså handlaren av vilken du har köpt varan eller tjänsten.

Jag har WyWallet och har tappat min mobiltelefon. Vad gör jag nu?
1. Gå in på ditt konto på WyWallet.se, under menyn inställningar och ta bort ditt mobilnummer från WyWallet-kontot.
2. Du bör även spärra din telefon hos din operatör.

Hur aktiverar jag WyWallet för mitt nya mobilnummer?
Du bör kontrollera att ditt gamla mobilnummer är borttaget från ditt konto på WyWallet.se. Om det inte är borttaget så bör du ta bort det. Lägg sedan till ditt nya mobilnummer.

Kan jag använda WyWallet utomlands?
Nej, WyWallet verkar på den svenska marknaden för personer folkbokförda i Sverige.


Hur kontaktar jag WyWallet?
Måndag-Fredag: 08.00-17.00
Lördag-Söndag: Stängt
Tel: 0771-22 50 50



FÅ KOLL PÅ SAMTAL OCH SURF MED VÅR SMIDIGA APP!