Beställa och aktivera ett nytt SIM-kort

Om ditt SIM-kort har gått sönder eller om du behöver ett annat format beställer du ett nytt SIM-kort på Mitt Konto. Klicka sedan på fliken "Frågor och svar" och välj "Beställ nytt SIM-kort" i menyn och gör din beställning där.

Ett SIM-kort som passar alla mobiler
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler. Ditt SIM-kort levereras inom tre-fem arbetsdagar. Du behåller ditt gamla nummer vid beställning av ett nytt SIM-kort.

Om stulet/borttappat SIM-kort
Om ditt SIM-kort blir stulet eller om du har tappat bort det behöver du spärra SIM-kortet. Gå in på Mitt Konto och klicka på "Hjälp" och sedan på "Spärra stulet/borttappat SIM-kort". Ditt SIM-kort spärras direkt från inkommande och utgående samtal, SMS och Surf. Vi skickar ett nytt SIM-kort till din adress. Du behåller samma nummer.

Aktivera nytt SIM-kort
Om ditt SIM-kort är kopplat till ett nytt abonnemang aktiveras det automatiskt 5 arbetsdagar efter din beställning. Om ditt SIM-kort ersätter ett gammalt eller är kopplat till en nummerflytt aktiverar du det inne på Mitt Konto under "Aktivera SIM" i vänstermenyn. För ersättnings-SIM tar aktiveringen 15 minuter och för nummerflytt 2 arbetsdagar.

Har du kontantkort?
Då kan du spärra ditt kort genom att logga in på Mitt Konto. Här kan du läsa mer om hur du sen beställer och aktiverar ett nytt SIM-kort till ditt kontantkort.


FÅ KOLL PÅ SAMTAL OCH SURF MED VÅR SMIDIGA APP!

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen av Comviq. Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer här